اروپا تعرفه فولاد ۲۵ درصدی علیه آمریکا را اجرا می‌کند

اروپا تعرفه فولاد ۲۵ درصدی علیه آمریکا را اجرا می‌کند

اتحادیه اروپا در پاسخ به وضع تعرفه اضافی از سوی دولت دونالد ترامپ بر روی فلزات وارداتی به ایالات متحده، محدودیت‌هایی را برای واردات فولاد اعمال کرده است.

در همین حال کمیسیون اروپا اعلام کرد که اقدامات حفاظتی بر روی ۲۶ نوع فولاد تصویب شده و ۲۵ درصد تعرفه واردات بر روی آنها بسته شده است. هدف از اقدامات حفاظتی، محافظت از جریان‌های تجارت بین‌الملل است و از اول فوریه اعمال خواهد شد.پیش از این در ماه جولای سال ۲۰۱۸ میلادی، اتحادیه اروپا اقدامات حفاظتی بر روی واردات ۲۳ نوع کالای فولادی وضع کرده بود که در چهارم فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی منقضی می‌شود.

صادرکنندگان اصلی فولاد به اتحادیه اروپا کشورهای چین، هند، روسیه، کره جنوبی، ترکیه و اوکراین هستند. همچنین از ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی به بعد؛ همزمان با وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر روی واردات فولاد از سوی آمریکا و تعرفه ۱۰ درصدی برروی آلومینیوم، حجم واردات به اتحادیه اروپا از سوی دیگر کشورها بطرز قابل توجهی افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، واشنگتن اقدامات تعرفه ای خود را علیه اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش داد. انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا این اقدام حفاظتی اتحادیه اروپا را سیاست حمایتی نامیدند

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X