ترخیص کالا از گمرک تهران

ترخیص کالا از گمرک تهران

به عنوان پایتخت ایران، تهران دارای چندین گمرک می باشد که شامل: گمرک فرودگاه امام، گمرک جنوب تهران، گمرک شهریار، گمرک پست، گمرک مهر آباد، گمرک غرب تهران و گمرک نمایشگاه گمرک منطقه ویژه پیام می باشد. همه این گمرکات نقش مهمی را در صادرات و واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک تهران ایفا می کنند.

در میان موارد نام برده شده؛ از مهم ترین گمرکات تهران در میان گمرکات تهران چهار گمرک شهریار، غرب تهران، فرودگاه امام خمینی و گمرک امانات پستی می باشند. در سال 1395 مقدار کالای وارداتی و میزان ترخیص کالا از گمرک تهران، بیش از 788 هزار تن بوده است که از نظر ارزش دلاری بیش از 10 میلیارد دلار می باشد.

ترخیص کالا از گمرک های تهران

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

این گمرک واقع شده در جاده قدیم کرج تهران. کالا ها توسط تریلر و کامیون به این گمرک وارد می شوند و فرایند ترخیص کالا توسط ترخیص کار ها انجام خواهد گرفت.

در یک بررسی آماری مشخص شد که میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک غرب تهران؛ در سال 1395، بیش از 201 هزار تن و از نظر ارزش دلاری بیش از یک میلیارد دلار بوده است. درواقع در بین چهار گمرک برتر تهران، سهم وزنی کالا های وارداتی به گمرک غرب 25 درصد و سهم دلاری آن 11 درصد است.

ترخیص کالا از گمرک تهران
ترخیص کالا از گمرک تهران

ترخیص کالا از گمرک شهریار

این گمرک در استان تهران شهریار واقع شده است. کالا های وارداتی به این گمرک نیز همچون گمرک غرب، توسط تریلر و کامیون حمل می شوند. آمار ها نشان می دهد که میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک شهریار در سال 1395، بیش از 540 هزار تن و بیش از سه میلیارد دلار می باشد. درواقع سهم وزنی واردات به این گمرک 69 درصد و از نظر ارزش دلاری 37 درصد می باشد. شرکت خدمات بازرگانی ستاره تجارت آسان به عنوان ترخیص کار آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت های واردات و صادرات می باشد.

 

ترخیص کالا از گمرک پست

گمرک پست واقع در تهران می باشد. هنگامی که کالا ها از سراسر دنیا به ایران پست می شوند به دست گمرک پست خواهند رسید و در آن جا توسط ترخیص کار گمرک پست، ترخیص می شوند.

آمار ها نشان می دهند که میزان واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک پست 3991 کیلو، به ارزش 585 هزار دلار می باشد.

 

ترخیص کالا از گمرک تهران
ترخیص کالا از گمرک تهران

مزایای ترخیص از گمرک غرب

این گمرک دارای مراحل ساده تری نسبت به گمرکات دیگر می باشد و این مسئله به دلیل داشتن فضای بزرگ برای تخلیه و بارگیری کالا ها است.

  • واقع شده در پایتخت
  • پرسنل مجرب و خوش برخورد
  • دارای انبار های استاندارد و بزرگ
  • دارای موقعیتی عالی در کنار دو اتوبان مهم شهر تهران
  • دسترسی راحت به دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی
  • مجهز به سیستم هوشمند اطفا حریق
  • دسترسی آسان به راه آهن
  • دارای تجهیزات جابجایی ماشین آلات در انبار ها
  • دارای انبار جداگانه برای نگهداری کالا های خطرناک و آتش زا

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X