ترخیص کالا در گمرک بندرعباس

ترخیص کالا در گمرک بندرعباس

بندرعباس شهری که با آفتاب و گرما و رطوبت و البته سلحشوری ها و حماسه ها در خاطر هر ایرانی نقش بسته است و در کنار نام پرآوازه اش خلیجی بزرگ و مهم با نام همیشگی فارس را به آغوش کشیده است.

شهری که بزرگترین بندر تجاری ایران محسوب می شود و به خاطر ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود نقش به سزایی در تجارت و اقتصاد ایران عزیز دارد.

بندر شهید رجایی بندر عباس که در 23 کیلومتری غرب این شهر واقع شده با مساحتی بالغ بر 4800 هکتار بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می شود و 70 درصد واردات کشور از طریق این بندر انجام می شود.

از دیگر مزایای این بندر نزدیکی آن به آب های آزاد بین المللی است و دسترسی و ارتباط کشورمان با کشورهای مختلف دنیا را به آسانی مهیا می کند.

همچنین این بندر جزء مناطق آزاد محسوب می شود که خود ویژگی خاصی برای این بندر می باشد.

اسکله گمرک بندر عباس، این امکان را برای کشتی های غول پیکر اقیانوس پیما فراهم آورده است، تا به راحتی در این بندر پهلو بگیرند و بار خود را به راحتی هرچه تمام تر تخلیه نمایند. شواهد و مدارک نشان می دهند که سالانه، بیش از 100 میلیون تن بار، در این گمرک ترخیص می شوند و پس از خارج شدن از گمرک، در اقصی نقاط ایران توزیع می گردند.

در این شهر بندری دو گمرک شهید رجایی و شهید باهنر مشغول فعالیت هستند که در ردیف اصلی ترین مبادی ورودی کالا به کشور به شمار می روند و به دلیل داشتن تجربه و سابقه بیشتر در ترخیص کالا، این عملیات با سهولت بیشتری انجام می شود.

بندر عباس در فاصله 1333 کیلومتر از شهر تهران قرار دارد و یک کوریدور شمال جنوب را برای ارسال کالا ایجاد می کند که نقش به سزایی در رونق اقتصاد کشور و استان های طول مسیر دارد.

در فاصله 28 کیلومتری این شهر بندری، جزیره قشم قرار دارد که همین بر اهمیت تجارت و همچنین گمرک بندر عباس می افزاید.

کالاهایی که در گمرک شهید رجایی و باهنر ترخیص می گردد:

  1. ترخیص تجهیزات پزشکی
  2. ترخیص  سیگار و محصولات دخانی
  3. ترخیص آرایشی و بهداشت
  4. ترخیص ماشین‌آلات راهسازی مستعمل
  5.  ترخیص خودرو
  6. ترخیص کالاهای خاص نظامی
  7. ترخیص لوازم خانگی بزرگ (یخچال، فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، کولر گازی، تلویزیون)
  8. ترخیص پیش‌سازها (شهیدرجایی
  9. ترخیص اسباب‌بازی
  10. ترخیص فرش ماشینی
  11.  ترخیص چسب
  12. ترخیص لاستیک
  13. ترخیص شیرآلات بهداشتی
  14. ترخیص ماشین‌آلات راهسازی نو
  15. ترخیص رایانه، نوت‌بوک و لوازم جانبی و تجهیزات رایانه دوربین عکاسی و مداربسته

هزینه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

  • ارزش گذاری برخی از این کالاها جهت تعیین حقوق و عوارض گمرکی  براساس ,وزن و تعداد آنها تعیین میگردد ،فرمول محاسبه ارزش کالا بدین صورت است

بیمه + کرایه حمل + ارزش کالا در مبدا = CIF

  • نرخ بیمه و کرایه کالاهای مختلف بایکدیگر متفاوت خواهد بود، کرایه تا اولین مرز ایران با توجه به کشور مبدأ و وسیله حمل تعیین میگردد.
  •  9 درصد مالیات بر ارزش افزوده با حقوق و عوارض محاسبه از طریق سیستم گمرکی پرداخت می گردد و هزینه های انبارداری، تخلیه و بارگیری را نیز باید در هنگام خروج و ترخیص نهایی کالا پرداخت نمود.

مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر عباس

  1. تنظیم اظهارنامه و دریافت کوتاژ از سیستم گمرکی.
  2. پرداخت حقوق و عوارض گمرکی طبق اظهارنامه ای که تنظیم کرده ایم .
  3. کلیه اطلاعات کالا شامل فاکتور خرید، پکینگ لیست، گواهی مبداء، کد رهگیری مجوزهای اخذ شده، بارنامه و…… بر روی سیستم گمرکی بارگزاری میگردد.
  4. سپس در مراحل نوبت کارشناسی، ارزیابی و در صورت نیاز پس از نمونه برداری ارجاع به آزمایشگاه و اداره استاندارد انجام میگیرد و در صورت تایید نهایی کارشناس پرداخت ها برای خروج کالا و ترخیص کالای نهایی صورت میپذیرد.

ترخيص كالا، كاري تخصصي و پيچيده مي باشد. عدم آشنايي به آن منجر به صرف هزينه و وقت اضافي مي شود. مجموعه ستاره تجارت آسان ، با آشنایی کامل به قوانین و مراحل کار، این روند پیچیده و زمان بر را به سهولت طی می کند و اجناس شما تجار محترم را در اسرع وقت و با دقت به شما تحویل می دهد.

هدف ما دقت و سرعت و در نهایت کسب رضایت شما بازرگانان محترم است.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X