وزارت صمت موظف به راه‌اندازی سامانه مقررات تجاری شد

وزارت صمت موظف به راه‌اندازی سامانه مقررات تجاری شد

نمایندگان مجلس، وزارت صمت را موظف به راه‌اندازی سامانه مقررات تجاری ظرف مدت ۳ ماه پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردند.
 به گزارش خبرنگار ایبِنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۸ مهرماه) و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده ۲۱ این لایحه که درباره تهیه سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق است با ۱۶۲ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.
 گفتنی است، در ماده ۲۱ این لایحه آمده است: یک ماده به عنوان ماده (۶) مکرر (۱) به قانون به شرح زیر الحاق می‌شود:
ماده ۶ مکرر ۱- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است به منظور ابلاغ مقررات تجاری در فرآیندهای تجارت نظیر مقررات مذکور در آیین‌نامه مقررات صادرات و واردات و ضمایم آن، «سامانه مقررات تجاری» را ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، ایجاد، راه‌اندازی و بهره‌برداری کند. این وزارت موظف است آخرین مقررات تجاری را حداکثر ظرف بیست و چهار ساعت به طور الکترونیکی و برخط به تمامی دستگاه هایی که مسئولیت اعمال مقررات تجاری یا نظارت بر آن را بر عهده دارند از جمله سازمان‌های توسعه تجارت ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کند و دستگاه های مزبور موظفند به محض ابلاغ، مقررات مذکور را به صورت سامانه‌ای اعمال کنند.
تبصره ۱- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است مقررات تجاری مذکور را در اسرع وقت جهت اطلاع‌رسانی به عموم مردم به طریق مقتضی منتشر کند.
تبصره ۲- پس از بهره‌برداری از سامانه موضوع این ماده، لازم‌الاجراء شدن مقررات تجاری منوط به ابلاغ در این سامانه و انتشار عمومی آن است.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X