افزایش ۱۰۰ درصدی درآمدهای نقدی گمرک در سالجاری

افزایش ۱۰۰ درصدی درآمدهای نقدی گمرک در سالجاری

معاون گمرک ایران با بیان این مطلب گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدهای گمرک در ۴ ماهه امسال وصول شد.

علی رحیمیان ، با اشاره به درآمدهای ۴ ماهه گمرک از محل تجارت خارجی اظهار داشت: تا پایان تیرماه امسال کل درآمدها ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که سهم درآمدهای نقدی ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و ضمانت‌نامه‌های بانکی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با بیان اینکه درآمدهای نقدی گمرک در این مدت ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، گفت: براساس آمار عملکرد در بخش ضمانت‌نامه‌ها ۳۳ درصد کاهش نشان می‌دهد که این موضوع به دلیل حذف ضمانت‌نامه واردات خودرو و برخی کالاهای دیگر بوده که تعرفه بالایی دارند .

وی افزود: معمولاً برای خودرو از ضمانت‌نامه‌های بانکی استفاده می‌شد که به دلیل کاهش واردات و ممنوعیت‌های فعلی در این بخش، آمارها کاهش یافته است.

رحیمیان افزود: در حال حاضر برای حمایت از تولید و اشتغال داخلی رویکرد گمرک بر این است تا به منظور واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید، ضمانت‌نامه یکساله دریافت می‌شود، بنابراین تولیدکنندگان می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در مورد درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرک نیز خاطرنشان کرد: در این مدت ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز مالیات ارزش افزوده واردات توسط گمرک وصول شده که شامل ۲ بخش سهم شهرداری‌ها و مالیات ارزش افزوده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به الکترونیکی شدن گمرک به هیچ وجه در بخش ضمانت‌نامه‌های بانکی که دریافت می‌شود، مطالبات معوق یا تأخیر نداریم و این ضمانت‌نامه‌ها توسط بانک تضمین شده و عملاً به صورت نقد بوده، ولی مدت‌دار هستند.

منبع:گمرک جمهوری اسلامی ایران

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X