بیمه کالاهای گمرکی

بیمه کالاهای گمرکی

شرکت ستاره تجارت آسان به عنوان اولین و در عین حال برترین شرکت ترخیص کار گمرک در کشور در راستای آسان نمودن امور واردات کالا، توضیحاتی مرتبط با بیمه کالاهای وارداتی، بیمه کالاهای موجود در انبار گمرک و شرایط بیمه شدن کالاها در گمرک را برای متقاضیان عزیز شرح می دهد:

1- محصولات و کالاهایی که به گمرک های کشور وارد می شوند به وسیله مرجع تحویل گیرنده این انبارها از خطرات ناشی از اشتعال و آتش سوزی و انفجار نزد شرکت های معتبر بیمه گر، بیمه می شوند.

2- قانون بیمه کالاهای گمرکی به این صورت است که اجازه بهره برداری از انبار های گمرکی، مستلزم قرارداد معتبر بیمه برای تمام مدت در زمان توقف کالا در این انبار ها در مقابل خطرات ذکر شده است. پرداخت غرامت در مورد کالای تجاری ارزش CIF کالا ، طبق اسناد خرید است. بدین معنا که مبلغ پرداخت غرامت عینا عددی است که در اسناد خرید ذکر شده است و نه مدارک و اسنادی که بعد از عقد قرارداد با بیمه گذار ارائه می شود.

3- بیمه کالاهای گمرکی (وارداتی) موجود در انبارهای گمرکی به شیوه پرداخت ارزش کالا برای دریافت حق بیمه و پرداخت غرامت در مورد کالای تجاری ارزش CIF کالا، طبق اسناد خرید است. پس قابل تامل است که حتما کالاهای وارداتی در تاریخ مقرر و قرارداد بیمه می بایست به انبارهای گمرکی وارد شوند تا مشتمل ضمانت از سمت بیمه گذار گردند. در غیر این صورت در خصوص بروز حوادث، بیمه گذار تضمینی برای پرداخت خسارت به صاحب کالا را ندارد.

4- اسناد خرید در صورت بروز خسارت ناشی از انفجار ،آتش سوزی و احتراق ، ملاک پرداخت غرامت است، در غیر این صورت هر ادعایی مبنی بر بالاتر بودن ارزش کالا از طرف صاحب کالا بدون اسناد خرید برای مقاصد گمرکی، باطل و پذیرفتنی نیست. حتی زمانی که ارزش یک کالا بیشتر از مبلغی است که در اسناد خرید کالا ذکر شده است، نیز ارزش کالا همان قیمت درج شده در اسناد خرید است و هر ادعایی غیر آن باطل است. لازم به ذکر است، هرگونه کسر قیمت یا افزایش مبنی بر هزینه تبلیغات یا هزینه های دیگر از جمله تخفیف های تجاری نیز نمی تواند ملاک باشد.

5- نکته حائز اهمیت مشمول افرادی است که برای نپرداختن مبالغ ورودی و عوارض، اقدام به درج مبلغی کمتر از ارزش کالای وارداتی می کنند، در صورت بروز هر اتفاق و حادثه ای، به زیان و ضرر خود عمل کرده و سختی متوجه آنان خواهد شد.

6- قابل توجه افرادی که به وسیله اعتبارنامه ها و اسناد سیستمی بانکی اقدام به واردات کالا می کنند، اگر کالاهای خود را بدین گونه به انبارهای گمرک تحویل دهید و موارد اعتبار و سندی بانکی ذکر شود، در هنگام تحویل کالا توسط انبار، بیمه نامه مطالعه نمی شود ( البته در مراحل تشریفات گمرکی به اظهارنامه پیوست می گردد) در صورت بروز حادثه ( حتی در دوره مهلت بیمه نامه ) وظیفه ای برای بیمه گذار و حتی طرف بیمه مجتمع های انباری گمرکی وجود ندارد و از عهده بیمه خارج است. (تبصره ۴ ماده ۲۵ قانون گمرک)

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در خصوص بیمه کالاهای گمرکی با شرکت ستاره تجارت آسان تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X