ترخیص کار گمرک

ترخیص کار گمرک

ترخیص کار گمرک لزوما یک شخص حقیقی نیست، بلکه ممکن است یک شخص حقوقی باشد که به وکالت از طرف مالک یا وارد کننده کالا، تشریفات گمرک را انجام داده و مراحل اخذ مجوز های لازم برای واردات کالا و صادرات را انجام می دهد و سرانجام کالا را از منطقه گمرکی آزاد (ترخیص) می کند. به ترخیص کار گمرک، حق العمل کار گمرکی نیز گفته می شود.

ترخیص کار گمرک معتبر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • لازم است که فرد ترخیص کار، کاملا به قوانین واردات و صادرات مسلط بوده و به تمامی تشریفات و مراحل اداری ترخیص کالا، اشراف کامل داشته باشد. در واقع تجربه و تسلط بر امور گمرکی، مهم ترین ویژگی یک ترخیص کار معتبر و مورد اطمینان است. البته شایان ذکر است که داشتن تجربه فراوان، تنها معیار کافی برای اعتماد به ترخیص کار نیست. فردی که به عنوان وکیل شما، در گمرک حق العمل کاری می کند و کالای شما را ترخیص می کند، باید آموزش های مخصوص دیده و دارای پروانه حق العمل کاری باشد.
  • ترخیص کار باید کاملا با پیچیدگی های تشریفات اداری گمرک آشنا بوده و بتواند موانع قانونی ترخیص کالا را برطرف نماید.
  • علاوه بر این ترخیص کار گمرک باید به سرعت تمامی مراحل انجام امور ترخیص را به اطلاع کارفرما برساند و به صورت شفاف و واضح روند انجام کار را گزارش کند.
  • از آن جایی که محموله های گمرکی دارای ارزش مالی بسیار زیادی هستند، لازم است که ترخیص کار فردی مورد اطمینان و امانت دار باشد تا مالکین کالا و تجار بتوانند به وی اعتماد کرده و کار ترخیص کالای خود را به او بسپارند.
  • برای اینکه کار ترخیص کار گمرک، پروانه حق العمل کاری داشته باشد، لازم است تا در آزمون مخصوص آن شرکت کند. اگر فرد بتواند در این آزمون نمره قبولی بگیرد و شرایط حق العمل کاری را هم داشته باشد، برای او پروانه صادر خواهد شد و این پروانه به مدت یک سال اعتبار دارد. پس از پایان یک سال ترخیص کار باید کارت خود را برای تمدید اعتبار، به نهاد های مربوطه تحویل دهد.

چه کسانی مجاز به شرکت در آزمون و دریافت کارت حق العمل کاری هستند؟

شرکت در آزمون ترخیص کاری گمرک، برای همه افراد مجاز نیست. فردی که در این آزمون شرکت می کند باید این مشخصات را داشته باشد:

  • حد اقل 25 سال سن داشته باشد.
  • هیچ گونه سوء پیشینه و سابقه کیفری نداشته باشد.
  • حداقل مدرک کاردانی در رشته امور گمرکی و یا مدرک کارشناسی در سایر رشته ها داشته باشد.
  • کارمند ادارات و بخش های دولتی نباشد.
  • سابقه قاچاق کالا نداشته باشد.

سرانجام پس از کسب نمره قبولی ، متقاضی باید مدارک خود را به اداره گمرک تحویل داده تا برای وی پروانه حق العمل کاری صادر شود.

ترخیص کار گمرک چه خدماتی در رابطه با واردات و صادرات کالای شما انجام می دهد؟

همان طور که پیشتر گفته شد، ترخیص کالا یک فرآیند زمان گیر و پیچیده است که نیاز به تسلط کامل بر قوانین گمرکی و تجربه فراوان دارد. ترخیص کار گمرک به تاجر و مالک کالا کمک می کند تا در زمان بسیار کوتاه تری کالای موجود در  منطقه گمرکی را آزاد کرده تا مالک بتواند آن ها را به دست مشتریان خود برساند.

شرکت ستاره تجارت آسان با همکاری بهترین و باتجریه ترین ترخیص کاران، می تواند در اسرع وقت کالای شما را از گمرک ترخیص کند. امانت داری، صداقت و مهارت، شعار کاری ترخیص کاران ما در شرکت ستاره تجارت آسان است. برای دریافت مشاوره امور گمرکی در خصوص واردات کالا، اخذ مجوزهای واردات و ترخیص کالا، با ما تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X