تعیین تعرفه و ارزش کالا

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که برای وارد کردن کالا از طریق گمرک به داخل کشور باید به آن توجه کرد، تعیین تعرفه و ارزش کالا است؛ در واقع تعیین تعرفه شامل محاسبه هزینه‌هایی است که فرد برای خرید کالا باید آن‌ها را بپردازد تا کالا خود را دریافت کند. این هزینه همچنین شامل مقدار ارزشی است که متخصصان گمرک برای کالاهای وارد شده در نظر می‌گیرند.

ما در ستاره تجارت آسان با سابقه بیش از 30 سال فعالیت به عنوان ترخیص‌کار، سوالات شما را در حیطه ترخیص کالا از گمرک پاسخ خواهیم داد و شما را در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعرفه ترخیص کالا با ما همراه باشید.

تعیین تعرفه و ارزش کالاهای گمرکی

برای وارد کردن کالا، شخص باید هزینه‌های گمرکی بپردازد که این هزینه توسط بازرسین گمرک تعیین می‌شود. یکی از بخش‌های مهم که باید بدان توجه داشت، ارزش آن کالا در کشور مبدا است که در تعیین ارزش و تعرفه کالا موثر واقع می‌شود‌.

برای اینکه بتوان تعرفه کالایی را ارزیابی کرد، باید فاکتورهای مربوط به کالا بررسی شده تا بر اساس آن هزینه‌های گمرکی محاسبه شود. این کار را گمرک بر اساس نرخ روز ارز که توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود، حساب می‌کند. در نظر داشته باشید که این کار ملزم به داشتن تجربه کافی است؛ بنابراین بهتر است از یک ترخیص‌کار در امر تعیین تعرفه و ارزش کالا کمک بگیرید.

برای تخمین تعرفه کالا سه راه وجود دارد که در ادامه هرکدام را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.

تعیین تعرفه براساس فاکتور

در این روش براساس فاکتورهایی مانند فاکتور خرید، هزینه حمل نقل، بیمه و غیره می‌توان میزان تعرفه را محاسبه کرد. بهتر است در این راه از یک شخص مجرب استفاده کنید تا دچار ضرر مالی نشوید.

سامانه TSC

وقتی که کالا وارد سیستم گمرک می‌شود، یک کد 4 رقمی به عنوان کد شناسه به آن تعلق می‌گیرد که با استفاده از آن و از طریق سایت tsc.irica.co که در آن به صورت پیشفرض ارزش کالاهای مختلف محاسبه شده، شخص می‌تواند میزان تعرفه کالای خود را محاسبه کند.

تقاضای کتبی

در این روش می‌توان مستقیما به سازمان گمرک نامه نوشت و مامورین با توجه به شرایط کالا و ارزش آن، میزان تعرفه را محاسبه می‌کنند.

این سه روش اصلی‌ترین روش‌های تعیین تعرفه و ارزش کالا هستند؛ اما تجربه ثابت کرده که اگر در این مسیر تجربه کاری ندارید، برای اینکه متحمل ضرر و زیان مالی نشوید و اشتباها به اعتبار شما در این راه ضربه وارد نشود، بهتر است از یک ترخیص‌کار در این مسیر که تجربه زیای دارد، بهره بگیرید.

کلام آخر

برای ترخیص کالای خود، باید ارزش و تعرفه آن را حساب کنید که هنگام تحویل کالا با مشکل مواجه نشوید. تعیین تعرفه و ارزش کالا یک پروسه اقتصادی است و باید با ریاضی مخصوص آن آشنا بود تا در این راه به مشکل برنخورد و از آنجایی که این پروسه زمانبر است و نیاز به دقت زیادی دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را به کسی بسپارید که تخصص این کار را داشته باشد.

ما در موسسه ستاره تجارت آسان با 30 سال سابقه کاری، به شما این اطمینان را می‌دهیم که در این راه کنار شما هستیم و شما را ناامید نخواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ستاره تجارت آسان مراجعه فرمایید.

X