تعیین تکلیف کانتینرهای متروکه بندر شهید رجائی تا یک ماه دیگر

تعیین تکلیف کانتینرهای متروکه بندر شهید رجائی تا یک ماه دیگر

به گزارش تین‌نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در جریان سفر به استان هرمزگان با حضور در قلب بزرگترین بندر تجاری کشور از امکانات و قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، کشتی‌های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور بازدید کرد.

رحمانی فضلی در حاشیه این بازدید با اشاره به بحث کانتینرهای متروکه گفت: بحث متروکه شدن کانتینرهایی که به هر دلیل نتوانسته‌اند ترخیص شوند یک موضوع مهم در بندر شهید رجائی است

او تصریح کرد: بر اساس برآوردها بیش از 10 هزار کانتینر متروکه وجود دارد که رقم بالایی است . این کانتینرها هم روند انبارداری را دچار مشکل کرده است و هم به هر حال جزو سرمایه‌های کشور است که باید فکری برای آن کرد.

وزیر کشور گفت: تصمیم ما بر این است که جلسه‌ای با جضور دستگاه‌های مرتبط برگزار کنیم و وضعیت این کانتینرها روشن شد.

او تاکید کرد: قصد داریم که تا یک ماه آینده این جلسیه را برگزار کنیم و نتیجه روشن شود. البته ما این کار را به نیابت از ستار مبارزه با قاچاق کالا انجام خواهیم داد.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات بندر شهید رجائی بحث انبارها است، قطعا با تعیین تکلیف این کانتینرهای متروکه این پارکنیگ‌ها هم زیر بار خواهد رفت.

وزیر شکرو همچنین تاکید کرد: بندر شهید رجایی با تجهیزات جدیدی که به کار می‌گیرد ظرفیت اسمی این بندر را در بخش تخلیه، بارگیری و جابه جایی انواع بار به ۱۰۰ میلیون تن در سال می‌رساند.

در جریان این بازدید اراضی پسکرانه و محوطه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایکس ری جدید و ترمینال ۲ کانتینری بندر شهیدرجایی که به عنوان بزرگترین، پیشرفته‌ترین و مجهزترین پایانه تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در کشور محسوب می‌شود، از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید وزیر کشور قرار گرفت.

فرود عسکری رئیس کل گمرک ایران، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حسین هاشمی‌تختی رییس کمیته بنادر و صنایع‌دریایی در مجلس ، حجت‌الاسلام ذوالقدر و شریفی از اعضای مجمع نمایندگان استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی، از جمله مقاماتی بودند که رحمانی‌فضلی را در این بازدید، همراهی کردند.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X