صفر تا صد ترخیص کالا

صفر تا صد ترخیص کالا

وقتی صحبت از ترخیص کالا به میان می آید، به طور معمول روند طولانی و بسیار سخت و دشوار آن در یادها زنده خواهد شد. اما مسئله اینجاست؛ اگر صفر تا صد ترخیص کالا را بدانید. اگر در جریان باشید که در هر مرحله باید چه اقداماتی را صورت دهید، چه خواسته هایی را به زبان بیاورید و چه مقدار هزینه پرداخت کنید. آن زمان است که ترخیص کالا از گمرک یکی از آسان ترین کارها خواهد بود.

برای اینکه نسبت به این مراحل آشنا شوید، خالی از لطف نیست که در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. در نظر داریم توضیحاتی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

مراحل ترخیص کالا از گمرک را بشناسید

برای اینکه صفر تا صد ترخیص کالا از گمرک را بدانید در ادامه ما را همراهی کنید:

*درخواست خرید کالا

این درخواست به طور معمول از جانب یک واحد طرح و توسعه به واحد سفارشات خارجی ارسال می شود. البته حتی یک شخص با سرمایه مدنظر، میتواند اقداماتی را به جهت خرید یا واردات صورت دهد.

*پیدا کردن فروشنده

با توجه به درخواستی که برای وارد کردن کالا ارسال می شود، باید فروشندگان یا تولیدکنندگان محصول مورد نظر پیدا شود. روش های مختلفی برای رسیدن به فروشنده مورد نظر وجود دارد؛ از جمله مراجعه به خریدها و تجربه های قبلی، جستجو در گوگل و همچنین از طریق اتاق های بازرگانی مرتبط به فروشندگان کالا. البته می توانید در این مسیر از ما نیز کمک بگیرید. کارشناسان ما راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار خواهند داد. کافیست به بخش تماس باما مراجعه کنید.

*درخواست کالا از فروشندگان

خوشبختانه این روزها در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم و فضای مجازی نقش بسیار ویژه ای در این نوع از درخواست ها ایفا می کند. تنها کافیست آدرس سایت فروشنده را اعلام کنید، آنجاست که مدیریت بازرگانی براساس نوع، نحوه حمل کالا، وزن، تعداد و حتی بسته بندی و… نظرات خود را ارسال می کند.

*دریافت پیش فاکتور

پس از گذراندن مرحله ارسال فروشنده، پیش فاکتوری برای او ارسال خواهد شد. در این مرحله نیاز است تا بررسی ها و تائیدیه هایی صورت گیرد.

*مراجعه به واحد فنی

دقت داشته باشید تا زمانی که واحد فنی شرکت مربوطه، کالا را تائید نکرده پرداخت پیش فاکتور بی معنی است.

*تامین وجه کالا درخواست شده

دقت داشته باشید این قسمت تنها زمانی اتفاق می افتد که تمامی مبلغ فاکتور ارسال شده است. یعنی واحد تامین مالی، باید مبلغ مورد نظر را به صورت نقدی یا بانکی پرداخت کند.

*ثبت نمایش کالا در کشور خریدار

 پس از گذراندن مراحل بالا، کالای مورد نظر باید مجوز ورود بگیرد. این مجوز در وزارت بازرگانی به ثبت خواهد رسید. و برای گذشتن از این مرحله باید مراحل زیر را طی کنید:

  • پروفرما را دریافت کرده و اطلاعات کامل کالا را در سیستم به ثبت برسانید.
  • اطلاعات را در سیستم ثبت کرده و مجوز ورود مورد نیاز مانند بهداشت و… را دریافت کنید.
  • کارشناس کالای مربوطه را تائید کرده و کامزد ثبت سفارش را پرداخت نمائید.

*دریافت بیمه نامه حمل کالا

یکی از مهم ترین مسائل که در گذراندن صفر تا صد ترخیص کالا کمک می کند، دریافت بیمه نامه در حمل خارجی است. در انیکوترمزها عقد قرارداد بیمه حمل کالا و هزینه های مربوطه، به عهده خریدار کالا است.

*امور بانکی

در این قسمت باید نوع پرداخت به فروشنده به طور واضح مشخص شود. یعنی باید به بانک اعلام کنید که از حساب ارزی یا ریالی شما پول پرداخت شود. ضمن اینکه ارسال پیش فاکتور الزامی است.

کلام آخر

در این مقاله به طور واضح شرح دادیم صفر تا صد ترخیص کالا به چه عواملی وابسته است و چه اقداماتی را باید صورت دهید. با این حال موارد بسیار زیاد دیگری وجود دارد که باید بدانید. از جمله اینکه چه مدارکی در این مسیر نیازمند شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان سایت همواره اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X