جلوگیری از ترخیص خودرو بدون مجوز ثبت سفارش از گمرک

جلوگیری از ترخیص خودرو بدون مجوز ثبت سفارش از گمرک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، هیچ خودرویی بدون مجوز ثبت سفارش قابل ترخیص از گمرک نیست و بحث هایی که در خصوص واردات خودرو بدون ثبت سفارش به کشور مطرح می شود ربطی به گمرک ندارد .

خودرو بدون سفارش نمی تواند از گمرک ترخیص شود . هر خودرویی از گمرک ترخیص شده است اولا دارای ثبت سفارش است . ثانیا ما کنترل های مضاعف دیگر هم اعمال کرده‌ایم . یعنی علاوه بر اینکه سامانه جامع گمرک اطلاعات ثبت سفارش را از سامانه ثبتارش می گیرد ، VIN خودرو در پایان عملیات تشریفات گمرکی قبل از خروج کالا از درب خروج به سازمان توسعه تجارت ارسال می شود و از آنجا به نمایندگی ها اعلام می شود و مجددا از طریق سیستمی به سازمان توسعه تجارت و از سوی این سازمان و در سامانه پنجره واحد به گمرک ارسال میشود . بنابراین هیچ خودرویی بدون ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشده و نخواهد شد .

سیاستگذاری در خصوص معافیت برخی کالاهای وارداتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واردات که اخیرا نیز در خصوص واردات چای صورت گرفته است بر عهده گمرک نیست و گمرک صرفا مجری این سیاست ها است .

گمرک حلقه آخر تجارت خارجی است و ۳۷ سازمان متولی صدور مجوزها است . گمرک زمانی که مجوز ها را وصول کرد آن زمان اجازه ترخیص می‌دهد .

زمان ترخیص تلفن همراه به صورت تجاری از گمرک در صورت اخذمجوزهای مربوطه یک و نیم روز و در طرح رجیستری مسافری به کمتر از چهار ساعت رسیده است .

تا امروز ۱۰ هزار تلفن همراه مسافری در این سامانه ثبت شده است و مسافران ورودی به کشور پس از ورود به ایران می توانند نسبت به ثبت مشخصات IMEI تلفن همراه در سامانه گمرک و رجیستری آن اقدام کنند .

حجم تجارت خارجی کشورمان حدود ۸۰ میلیارد دلار بوده که ۳۷ میلیارد دلار آن مربوط به صادرات غیر نفتی با رشد ۱.۷ درصدی بوده و ۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار واردات انجام شده که رشد ۲۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذاشته داشته است .

صادرات پتروشیمی با ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار نخستین کالای صاداراتی کشورمان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد . صادرات میعانات گازی با ۵ میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار در رتبه دوم اقلام صادراتی است . سایر کالاها با ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار با رشد ۱۳ درصدی همراه بوده است . همچنین صادرات گاز طبیعی ۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار است که عمدتا به ترکیه صادر شده است .

بر اساس قانون جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گمرک مسئولیت چندانی در خصوص کشف کالاهای قاچاق ندارد و تنها در بحث ارزش گذاری این کالاها نظر می دهد .

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X