ترخیص تجهیزات آزمایشگاهی

ترخیص تجهیزات آزمایشگاهی

با پیشرفت تکنولوژی در کشور و گستره ی وسیع این تکنولوژی ها و نیاز به انجام آزمایشات مختلف، نیاز به واردات تجهیزات آزمایشگاهی یک ضرورت روز افزون و مهم است که در صورت تامین نشدن، مشکلات متعددی را برای پیشرفت تکنولوژی در موارد مختلف ایجاد می کند.

خصوصا که این تجهیزات آزمایشگاهی در بحث پیشگیری و تشخیص بیماری و درمان آن ها بسیار کاربرد دارد و نقص در این زمینه لطمات جبران ناپذیری به سلامت جامعه می زند.

لازم به ذکر است که نیاز به تجهیز لوازم تحقیقاتی و آزمایشگاهی در تمامی سازمان ها و ارگانهای دولتی و دانشگاهها و آزمایشگاه های شیمی و آزمایشگاه های داروسازی احساس می شود.

گمرکات تخصصی ترخیص تجهیزات آزمایشگاهی:

در ابتدا باید گفت که عمده این تجهیزات از کشورهای ترکیه، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی وارد می شود.

واردات و صادرات تجهیزات آزمایشگاهی از چند گمرک اختصاصی انجام می شود. از جمله آنها می توان به ترخیص تجهیزات آزمایشگاهی از گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی، گمرک  بندر امام خمینی، گمرک شهید رجایی بندر عباس، گمرک آبادان، گمرک ارومیه و گمرک سهلان، گمرک تهران، گمرک خرمشهر،  … اشاره کرد.

برخی از تجهیزات آزمایشگاهی وارداتی:

ترخیص انواع مواد و پودرهای شیمیایی، انواع اسپکتروفتومتر و اسپکتروگراف، ترخیص انواع تانک ازت، دستگاه های فلوسایتومتری، دستگاه سل کانتر، دیسپنسر، دستگاه الایزا، انواع میکروسکوپ، انواع آسیاب آزمایشگاهی، انواع ویسکوزیمتر، انواع میکروتوم، انواع PH متر، انواع آب مقطر گیر، انواع ترازو دیجیتال، انواع انکوباتور، انواع پمپ خلاء، انواع سانترفیوژ، انواع همزن الکتریکی، انواع آون، انواع سیرکولاتور، انواع میکروتوم، انواع التراسونیک، انواع  بن ماری، انواع  شوف بالن، انواع رفراکتومتر، انواع شیکر، انواع نانو دارپ، انواع آنالیز شیر، انواع پلاریمتر، انواع روتاری اواپراتور، انواع هات پلیت و…

فرآیند واردات تجهیزات آزمایشگاهی:

متقاضی ثبت اولیه لوازم پزشکی جهت این مرحله با مراجعه به اداره مربوطه (تجهیزات پزشکی) باید ثبت شرکت نمایند و در این خصوص میزان خطر وسیله مربوطه را مشخص نمایند و نسبت به اخذ مجوز تجهیزات پزشکی اقدام نمایند.

همچنین برخی از تجهیزات با توجه به نوع استفاده آن نیاز به اخذ مجوز از برخی از وزارتخانه ها و سازمانها و ارگان های دولتی دارد.

مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت جهت صدور مجوز واردات تجهیزات پزشکی، این است که در خود کشور سازنده به فروش رسیده و مورد استفاده قرار گرفته باشد و گواهی آن به رویت اداره کل تجهیزات پزشکی کشور برسد و یا سابقه فروش در اروپای غربی یا امریکا داشته باشد که این مسئله نیز با ارائه گواهی EG برای بازار اروپا و گواهی FDA برای بازار امریکا توسط شرکت وارد کننده قابل اثبات خواهد بود که متقاضی می بایست ارائه نماید.

همچنین جهت آشنایی جهت ورود کالا و ترخیص تجهیزات پزشکی که نیاز به ثبت اجباری نیست با مشاورین و کارشناسان ستاره تجارت آسان همراه باشید.

تعرفه گمرکی جهت ترخیص تجهیزات آزمایشگاهی:

لازم به ذکر است که بیش از 140 كالای تجهیزات پزشكی با كاربرد عمومی آزمایشگاهی از گرفتن مجوز تجهیزات پزشكی معاف شدند. اداره ی تجهیزات و فرآورده های آزمایشگاهی اداره كل تجهیزات و ملزومات پزشكی سازمان غذا و دارو ، بیش از 140 مورد فرآورده های تجهیزات لابراتوری از گرفتن مجوز معاف کرده است، یعنی وسایلی كه هم می تواند در آزمایشگاه های طبی كاربرد داشته باشته باشد و هم در سایر آزمایشگا ها.

بر همین اساس درخواست كنندگان واردات این نوع كالاها باید با ثبت سفارش از وزارت بازرگانی اقدام به ورود و اخذ مجوز ترخیص نمایند.

همچنین تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستگاه ها برای تجزیه فیزیکی یا شیمیایی ذیل ردیف ۹۰۲۷ می باشد.

تعرفه گمرکی جهت ترخیص وسایل مورد استفاده در علوم پزشکی، جراحی، دندانپزشکی و… ذیل ردیف ۹۰۱۸ قرار می گیرد.

برای آگاهی جزیی از تعرفه کالاها و حقوق ورودی آنها می توانید با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید.

شرکت ستاره تجارت آسان در طول فعالیت درخشان خود با کسب تجربه و تخصص و با بهره گیری از تیم حرفه ای در زمینه مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش کالا، خرید کالا با کلیه حواله جات بانکی، ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور، ترانزیت و ترانشیپ و اخذ کلیه مجوزات لازم برای ورود کالا و ثبت اظهارنامه همراه قابل اعتماد شما در کمترین زمان و با کمترین هزینه خواهد بود. شما می توانید حمل و نقل و کلیه تشریفات گمرکی خود را به کارشناسان ما بسپارید.

برای دریافت مشاوره و هر گونه پرسش و پاسخ با ستاره تجارت آسان همراه باشید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X