نکاتی پیرامون انجام امور صادرات کالا

نکاتی پیرامون انجام امور صادرات کالا

برای اینکه بتوانید در انجام کاری خصوصا در امر واردات و صادرات به موفقیت برسید؛ نیاز است تا نسبت به نکات مهم و قوانین پیرامون انجام امور صادرات کالا اطلاعات کاملی بدست آورید. درواقع صادرات کالا، آن دسته از فعالیت های اقتصادی را شامل می شود که قوانین و مقررات آن چندین دسته است. دو دلیل در پشت این دسته بندی نهفته؛ اینکه قوانین و رویه ها در مباحث تجاری و بازرگانی از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیل دوم به تغییرات مداومی برمیگردد که در سطح اجرایی و عملیاتی رخ می دهد. این مسئله خصوصا در طی چند سال گذشته به دلیل نوسانات ارز به طور قابل توجهی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

برای اینکه بتوانید در انجام امور مرتبط با صادرات کالا موفق عمل کنید. توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در نظر داریم توضیحاتی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

مهم ترین قوانین مرتبط با انجام امور صادرات کالا

به طور کلی در هر زمینه ای، تعداد زیادی از قوانین و مقررات وجود دارد. این مسئله در رابطه با صادرات کالا نیز صدق می کند. اما با توجه به اینکه موارد زیادی برای صادرات وجود دارد، نکات و قوانین مرتبط با انجام امور صادرات کالا نیز متفاوت می باشد. اما با این حال در نظر داریم به برخی از مهم ترین آنها را شرح دهیم.

 ثبت سفارش‌های واردات کالا استانی شد

*قانون مقررات صادرات و واردات

هیچ شکی در این مسئله نیست که قانون مقررات صادرات و واردات، از جمله اصلی ترین و مهم ترین قوانین در بحث صادرات کالا به حساب می آید. این قانون برای اولین بار در سال 1366 به تصویب رسید. از همین رو توصیه می شود که حتما نسبت به آن اطلاعات کاملی بدست آورید. در این مسیر می توانید به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان ما اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

*آیین نامه اجرایی مقررات انجام امور صادرات و واردات

آیین نامه اجرایی را باید دومین بخش از نکات مرتبط با انجام امور صادرات کالا بدانید. درواقع در این مرحله چگونگی اجرایی کردن قانون به نمایش گذاشته می شود. در این مرحله نکات بسیار دقیق و اجرایی تری ذکر شده که در سال 1373 به تصویت رسیده و نکات ارزشمندی را در خصوص صادرات کالا شرح می دهد.

*قوانین گمرکی

آشنایی با قوانین گمرکی از جمله مهم ترین قوانین صادراتی در دنیای تجارت به حساب می آید که در سال 1390 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. در این قانون تلاش شده تا اصلی ترین نکات عملیاتی مرتبط با امور گمرکی و ترخیص کالا ذکر شود. قانون امور گمرکی در فصول مختلفی تدوین شده که این فصول به امور مهمی مانند تخلفات و قاچاق، انبارها و سردخانه‌های گمرک، وظایف سازمان گمرک، هزینه‌های انجام خدماتی گمرکی، تشریفات گمرکی، فرایندهای گمرکی و بسیاری نکات دیگر اشاره شده است.

*آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی

در سال 1391 بود که مجلس پس از مشاهده برخی از نواقص، آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی را به ثبت رساند. این آیین نامه دقیقا در راستای اجرای جزئیات و ارائه نکات دقیق تری در این زمینه بوده است. این آیین نامه دارای 13 بخش است ک هشما باید نسبت به تمامی آنها آگاهی داشته باشید.

به عبارت ساده تر؛ زمانی که انجام امور صادرات کالا را برعهده میگیرید، حجم وسیعی از اطلاعات پیش روی شما قرار میگیرد که کمی ترسناک به نظر می آید. اما در صورتی که با مشاوران و فعالان باتجربه مشورت نمائید. آنها با راهنمایی های بسیار دقیق خود می توانند در کمترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواه برسانند.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X