انواع بیمه کالا و انجام امور بیمه کالا

انواع بیمه کالا و انجام امور بیمه کالا

از قدیمی ترین رشته های بیمه می توان بیمه باربری دانست. امروزه با پیشرفت سیستم های حمل و نقل و همچنین افزایش پروتکل های امنیتی برای ایمن و سالم نگه داشتن کالا، بسیاری از ریسک های حمل و نقل از میان برداشته شده است، اما همچنان ریسک های متفاوتی در فرایند حمل و نقل وجود دارد که این امر باعث نیاز و اجباری بودن انجام امور بیمه کالا در میان باقی امور، شده است.

درواقع بیمه باربری تمامی خسارت های وارده به محصولات از مبدا تا مقصد را جبران خواهد نمود.

تعریف بیمه حمل و نقل کالا

بیمه حمل و نقل کالا درواقع ضمانت نامه ای می باشد که بیمه کننده در مقابل دریافت مبلغی از صاحب کالا یا بیمه گذار، بصورت رسمی تعهد می دهد که در صورتی که در حین انجام فرایند های جابجایی کالا از مبدا تا مقصد، آسیب یا خسارتی به کالا وارد شود؛ تمامی هزینه ها و خسارت ها را به صاحب کالا خواهد پرداخت.

بطور معمول مبلغ بیمه بر اساس: مکان مبدا و مقصد، نوع وسیله، میزان سرمایه و غیره تعیین می شود.

انجام امور بیمه کالا
انجام امور بیمه کالا

انواع بیمه باربری

بیمه های مختلفی برای حمل و نقل های زمینی، هوایی و دریایی موجود می باشد. اما با توجه به مبدا و مقصد کالای مورد نظر دو نوع بیمه موجود می باشد و در این زمینه صادر خواهد شد. بیمه باربری وارداتی و صادراتی که برای حمل و نقل های بین المللی استفاده می شود و بیمه باربری داخلی که برای کالایی است که مبدا و مقصد آن در داخل کشور می باشد.

 

 بیمه حمل و نقل داخلی

شرایط و بند های این نوع بیمه نامه در داخل کشور و طبق قوانین داخلی تدوین خواهد شد و شرکت بیمه محموله هایی که دارای مبدا و مقصد داخل کشور هستند را در برابر مسائلی همچون: انفجار، تصادف، آتش سوزی، واژگونی وسیله نقلیه و غیره تحت پوشش قرار خواهند داد.

 بیمه گذار بنا به درخواست خود می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر محموله را در برابر خطرات دیگری مثل: سرقت، آسیب های جابجایی و بارگیری محصولات، برخورد اجسام خارجی با محموله و غیره نیز بیمه نماید.

انجام امور بیمه کالا
انجام امور بیمه کالا

بیمه حمل و نقل بین المللی – صادرات و واردات

این نوع بیمه تمامی محموله های ترانزیتی، صادراتی و وارداتی را در بر می گیرد. در این نوع حمل و نقل که مورد تایید شرکت های بیمه و مراجع حقوقی بیشتر کشور ها می باشد، بیمه نامه بر اساس شرایط و بند هایاستاندارد انستیتوی بیمه گران لندن صادر خواهد شد.

شرایط مختلف بیمه نامه های بین المملی به سه حالت A  و B و  Cتقسیم می شود و تفاوت این سه مورد در شرایط و همچنین تنوع پوشش خطراتی است که دارند. کامل ترین نوع آن نیز بیمه نامه A می باشد.

 

کلام آخر: از نگرانی های مهم صاحبان کالا هنگام جا به جایی، سلامت وسایل در تمامی مراحل جابجایی از بارگیری تا حمل و نقل و تخلیه است. در این راستا مجموعه ستاره تجارت آسان برای انجام امور بیمه کالا بطور تمام و کمال در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X