وظایف ترخیص کار گمرک چیست؟

وظایف ترخیص کار گمرک چیست؟

ترخیص کار شخصی است که با صاحب کالا در قبال قرار دادی شفاهی یا کتبی، در یکی از گمرکات کشور تشریفات گمرکی را انجام خواهد داد. از اصلی ترین وظایف ترخیص کار گمرک خارج کردن بار یا کالا؛ از گمرک به مقصد اعلام شده از سنت صاحب آن در سریع ‌ترین زمان و با کم ترین هزینه ممکن است.

وظیفه فوق به عوامل متعددی وابسته است که تجربه ترخیص کار در انجام پروژه‌ های ترخیص و احاطه او به اطلاعات علمی و قانونی تأثیر عمده‌ای بر سرعت ترخیص کالا و کاهش شدید هزینه‌ ها دارد.

 

وظایف ترخیص کار گمرک

انجام امور ترخیص کالا از گمرک و کمک به ترخیص محموله از مرز یکی از مهم ترین وظایف ترخیص کار گمرک است. تمامی مراحل آماده سازی، تحویل مدارک مورد نیاز برای ترخیص و پیگیری روند پیشرفت کار و تلاش برای سرعت بخشیدن به این روند در امور صادرات و واردات به دست او انجام می گیرد.

باید به صورت قانونی، انجام تمام پروسه های ترخیص کالا از سمت صاحب محموله به ترخیص کار سپرده شده باشد. در ادامه به بررسی وظایف ترخیص کار گمرک خواهیم پرداخت.

وظایف ترخیص کار گمرک
وظایف ترخیص کار گمرک
  1. آماده سازی اسناد مورد نیاز

گمرک جمهوری اسلامی ایران مدارکی برای ترخیص کالا از شما می خواهد که آماده سازی و تهیه این مدارک تماما به عهده ترخیص کار می باشد که پس از تحویل این مدارک توسط ترخیص کار کالا ترخیص می شود.

 

  1. راهنمایی در امور بازرگانی و تجارت

با توجه به تجربه و دانش که ترخیص کار دارد می بایست در زمینه ترخیص کالا، واردات و صادرات و قوانین و مقررات  حاکم بازرگانان و تجار را راهنمایی نمایند که در واقع با اینکار به کاهش زمان و هزینه در فرآیند ترخیص کالا کمک خواهند کرد.

 

  1. کمک به حفظ مشتری

بطور معمول؛ بازرگانان کالا را به صورت عمده و در زمان مشخص توافق شده ای به دست مشتری می رسانند اما گاهی اوقات تاخیر در تحویل کالا در زمان تعیین شده اتفاق می افتد زیرا؛ فرآیند تحویل کالا طولانی شده است. در چنین حالتی احتمال از دست رفتن مشتریان بخاطر تاخیر پیش آمده وجود دارد، به همین دلیل واگذاری انجام این فرایند به ترخیص کاران ماهر و باتجربه به حفظ مشتری کمک می کند.

وظایف ترخیص کار گمرک
وظایف ترخیص کار گمرک
  1. آگاهی از تعرفه و نرخ عوارض

اقلام وارداتی دارای نرخ عوارض و قوانین مربوط به خود می باشند که آگاهی از تعرفه و نرخ های عوارض، از دیگر وظایف ترخیص کاران گمرک محسوب می شود. درواقع برای جلوگیری از مصادره کالا و تاخیرات پرهزینه؛ آگاه بودن از الزامات مربوط به واردات بسیار مهم است و از بروز جرایم بر علیه تاجر جلوگیری می شود.

 

  1. برآورده سازی نیاز های دولتی

ترخیص کاران در واقع، رابطی میان تاجر و آژانس های مربوطه عمل می کنند پس در نتیجه در برآورده نمودن نیاز های دولتی واردات و صادرات به بازرگان کمک می کنند.

 

  1. گسترش کسب و کار

ترخیص کاران، با سرعت عمل بالا؛ کالا را به دست مشتریان داخلی و خارجی می رسانند که این موضوع سبب گسترش کسب و کار می شود.انجام این کار در نهایت سرعت و امنیت توسط آن ها انجام خواهد شد.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X