بررسی مراحل صادرات کالا

بررسی مراحل صادرات کالا

شما نیازمند دانش بروز می باشد تا بتوانید به کالای خود را به مردمانی که متعلق به آنسوی مرز ها هستند و فرهنگ و آداب متفاوتی دارند، بفروشید. پیش درگیر انجام مراحل صادرات کالا شدن، باید مواردی مثل: اقتصاد مقصد، فرهنگ، قوانینشان، روابط سیاسی دو کشور، رفتار خریداران، سبک زندگی علایق و نیازشان را مورد مطالعه قرار دهید.

 

بررسی مراحل صادرات کالا

  1. تعیین استراتژی

پیش از تصمیم گیری درباره انجام صادرات، بايد استراتژي خود را تعيين كنيد. مراحل صادرات کالا بسیار مختلف هستند به همین دلیل در استراتژي باید تمامي وجوه آن تعيين شود.

يك فعاليت صادراتی شامل مراحل: خريد، توليد، بسته بندي و آماده ‌سازي مي‌ شود که بعد از طي نمودن امور گمركي كشور مبدا و مقصد به دست خريدار خارجي خواهد رسید. از سمتی دیگر باید به مسئله انتقال پول نیز توجه نمایید زیرا حتما باید مکانیزم مناسبی برای انتقال وجه در دسترستان باشد.

 

  • همیشه در امر صادرات پیشنهاد می شود که به بازاري وارد شويد كه آن را مي‌شناسيد يا د ست به صادرات کالایی بزنید که در آن مهارت بیشتری دارید.

 

  1. شناسایی نیاز بازار

میتوان گفت از سخت ‌ترين بخش ‌هاي صادرات، شناسايي بازار مقصد است و نیاز می باشد که وقت، پول و انرژي بیشتری در اين قسمت بگذاريد. بسياري از صادركنندگان برای بدست آوردن نتیجه بهتر زمان زيادي را بر روي بررسي يك بازار وقت مي‌ گذارند.

مراحل صادرات کالا
مراحل صادرات کالا
  1. صادرات چه کالایی بهتر است؟

برخي از سرزمين ‌ها در صادرات بعضي از كالاها در اقتصاد بين الملل، داراي مزيت هستند و با بررسی آمارها مي ‌توانید دریابید كه صادرات چه كالا هايي بهتر است. فراموش نکنید كه هر محصول صادراتي بطور جداگانه می بایست دارای استانداردهاي خاصي باشد و البته بسته بندي شكيل به عنوان يك عنصر اساسي در صادرات تعيين مي ‌شود.

 

  1. فرآیند صادرات چیست؟

شروع صادرات

در صورتیکه برای اولین بار است که تصمیم دارید صادرات انجام دهید، بد نیست با یک شرکت دیگر در این زمینه همکاری کنید. شرکت ‌هایی هستند که مراحل صادرات کالا را برای شما انجام داده و برای تست بازار و یا حتی صادرات در ابعاد کوچک، گزینه مناسبی می باشند.

 

بازاریابی صادرات

 پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل شما باید بتوانید محصول خود را در کشور خارجی به فروش برسانید. قبل از صادرات محصولتان، باید ، در کشور های دیگر با استفاده از ابزار های مختلف مشتری پیدا کنید.

شرکت در نمایشگاه‌ها، همکاری با کریدور صادراتی، همکاری با شرکت‌های صادراتی و غیره برخی از این ابزارها هستند.

مراحل صادرات کالا
مراحل صادرات کالا
پروفورما

پیش ‌فاکتوری شامل اطلاعات و قیمت محصول را پس از پیدا کردن مشتری، به خریدار ارائه می‌ دهید.

قرارداد صادراتی

قراردادهای صادراتی دارای استاندارد و اصول مربوط به خود هستند و پس از ارائه پروفورما نوبت به امضای قرارداد صادراتی می باشد و حتما هنگام امضای قرارداد از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

بسته ‌بندی و کسب مجوز از سازمان‌ های مرتبط

نوع بسته ‌بندی با توجه به کالا تعیین خواهد شد و هر کشوری دارای استاندارد های بسته ‌بندی متفاوتی می باشد. در برخی موارد برای صادرات به مجوز نهاد هایی مثل: بهداشت، استاندارد، وزارت جهاد كشاورزي نیاز داشته باشید.

امور گمرکی

امور گمرکی شامل تعیین ارزش گمرکی، اظهار کالا به گمرک، عقد قرارداد حمل و بیمه، گواهی بازرسی کالا، صدور فاکتور و گواهی مبدا و ارسال کالا است.

انتقال وجه

براي انتقال وجه بهترين حالت، استفاده از سيستم بانكي و خدمات اعتبارات اسنادي است و در صورتي كه امكان استفاده از خدمات بانكي وجود نداشته باشد، صرافي ‌هاي مجاز مي‌ توانند كمك كنند.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X