تجارت عسل و شرایط آن

تجارت عسل و شرایط آن

آشنایی با مراحل تجارت عسل به شرکت‌ های بازرگانی در پیدا کردن راه حل های مناسب کمک می کند. شرکت های صادر کننده ی عسل با در نظر گرفتن تمامی شرایط صادرات مانند خریدن عسل با کیفیت، مراحل بسته بندی، فرستادن بار و تسویه حساب ، روش های مناسب و دقیق برای خرید و فروش در بازارهای بین المللی تنظیم می نماید.

عسل

  • تجارت عسل مانند تمام کالاها نیازمند رعایت قوانینی می باشد. عسل یک خوراکی پرطرفدار و محبوب در همه ی کشورهای جهان است. ایران در بین تولید کنندگان برتر عسل در کل جهان دارای رتبه ی خوبی می باشد.
  • حجم فراوانی از عسل مرغوب در کوهستان های شهرهای ایران به تولید می رسد. شهرستان هایی که آب و هوای کوهستانی دارند، مکان مناسبی برای زنبورداری هستند.
  • این ماده ارزشمند به عنوان یک خوراکی شیرین شناخته شده که از آن برای تهیه خوراکی های دیگر نیز استفاده می شود. به این دلیل بازار عسل در تمام دنیا بسیار پر رونق می باشد.
  • عسل به دلیل ماندگاری طولانی و فاسد نشدن برای صادرات گزینه ای ایده آل است.

اقدامات لازم برای تجارت عسل

برای صادر کردن عسل بایستی دستورالعمل هایی انجام گیرد.

به طور کلی جهت صادرات بایستی به نکاتی کلیدی توجه نمود؛

در ابتدا عسل با کیفیت را به صورت مستقیم از زنبورداران خریداری نمایید. یک تیم تخصصی مارکتینگ بین‌المللی آماده کنید تا مذاکرات خرید و فروش را انجام دهد.

تجارت عسل

و در نهایت از یک شرکت معتبر جهت تجارت عسل اطلاعات لازم را به دست آورید.

  1. ارسال عسل برای مشتری نیازمند بسته بندی های زیبا و استاندارد است. این بسته بندی ها بایستی برچسب استاندارد داشته و به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
  2. برای تجارت عسل لازم است تمام گواهی های بهداشت، استاندارد، سازمان غذا و دارو و در نهایت تاییدیه های ارزش غذایی عسل را داشته باشید.
  3. در تجارت و صادرات بازاریابی صحیح بسیار مهم است بنابراین، شما به یک تیم حرفه ای نیاز دارید.
  4. مهم ترین مرحله انجام کار های گمرکی و قانونی است.
  5. تسویه حساب، هزینه کالا، ارسال آن به گمرک، تاییدیه های مورد نیاز از طرف مراجع گمرک جهت ترخیص کالا، فاکتور گواهی در گمرک های مبدأ و مقصدو … از موارد مهم در تجارت عسل می باشد.

مجوزهای لازم برای صادرات عسل

تجارت عسل نیز مانند تمام کالاهای دیگر نیازمند گرفتن مجوز از سازمان های گوناگون می باشد. مجوزهای مورد نیاز جهت تجارت عسل، تاییده سازمان دامپزشکی و بهداشت است و همچنین جهت بسته بندی به مجوز سازمان استاندارد ایران نیاز دارید. برای شخصی که صادر می کند، داشتن کارت بازرگانی ضروری می باشد.

سخن پایانی

تجارت عسل در جهان یک بازار پر تقاضا بوده که در سال های مختلف با نوساناتی همراه است. کشورهای گوناگونی مانند آرژانتین، چین، نیوزیلند از برترین صادر کنندگان عسل به حساب می آیند. کشور ایران در صادرات عسل رتبه چهارم را دارد. کشور عمان، کویت و امارات از جمله کشور های خواهان عسل از ایران هستند. قبل از ورود به تجارت عسل بهتر است اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X