شرکت ترخیص بار

شرکت ترخیص بار

از مهم ‌ترین قسمت‌ های مراحل واردات و صادرات، می توان به ترخیص کالا اشاره نمود که به وسیله آن صاحب بار یا نماینده‌ اش تشریفات اداری را انجام می دهد و بار خود را از گمرک آزاد می نماید. امور گمرکی دارای قوانین پیچیده ای است که عدم آشنایی به آن ها موجب موانع فراوانی می شود، برای حل این مشکل شرکت های ترخیص کالا به وجود آمده اند.

وظایف شرکت های ترخیص کالا

جهت انتخاب شرکت ترخیص بار مطمئن، لازم است با وظایفشان آشنا شد.

شرکت های ترخیص کالا دارای وظایف زیادی می باشند. از مشاوره و بازارسنجی قبل از خرید ‌و ‌فروش گرفته تا ترخیص نمودن و تحویلِ بار به انبار. در حالت کلی

  • تمام شرکت‌ های ترخیص کالا شامل مجموعه ‌ای از افراد که ترخیص‌ کار ماهر بوده و به قوانین اداری تسلط کامل دارند، می باشند.
  • این افراد دارای کارت بازرگانی معتبر بوده و همچنین تخصص و دانش لازم را دارند. ترخیص کاران با مهارت‌ و تجربه ی خود همه ی کار های مربوط به ترخیص بار را انجام داده و در زمانی کوتاه به نتیجه مطلوب می ‌رسانند.
  • این شرکت ها به نمایندگی از صاحب بار، همه ی کار های مربوط به ثبت سفارش را انجام می دهد، مرسوله را به گمرک اظهار نموده، مجوزهای قانونی مورد نیاز را اخذ کرده و مراحل ترخیص کالا را تا آخر پیگری می‌ کند.
  • از مهم ترین وظایف شرکت ترخیص کالا، امانت‌ داری مشتریان است که مسئولیت ‌‌هایش را با صداقتی کامل و به صورت حرفه ‌ای دنبال نماید.

نکته

اگر همه ی مجوزها و سند های مورد نیاز جهت ترخیص تهیه شوند و شخص اظهار کننده‌ از اعتبار لازم را داشته باشد، مراحل ترخیص با ‌سرعت انجام می شود. شرکت های ترخیص کالا می ‌توانند پروسه ترخیص را تسهیل کرده و در صورت بروز مشکل، به سرعت پیگیری نمایند.

ویژگی های کارشناسان ترخیص‌ کار

  • این افراد بر تمام قانون و آیین ‌نامه‌های گمرکی مسلط بوده و همچنین فرصت‌ ها و محدودیت‌ ها را به‌ خوبی می ‌شناسند.
  • توانایی کامل به پیش بینی مشکلات احتمالی و حل نمودن آن

در حالت کلی یک ترخیص کار ماهر درمورد همه ی موضوعات مربوط به گمرک و بازرگانی اطلاعات جامع دارد.

تسهیلات که توسط شرکت های ترخیص کالا ارائه می ‌شود

  1. انجام تمام تشریفات گمرکی
  2. ثبت سفارش بار
  3. انتقال ارز
  4. تنظیم نمودن اظهارنامه ترخیص بار
  5. محاسبه و پرداخت تمام هزینه ‌های گمرکی و عوارض
  6. گرفتن استانداردها و مجوز‌های مورد نیاز
  7. حمل و نقل بار
  8. بارگیری مرسوله از گمرک
  9. رساندن کالا به انبار صاحب بار
  10. پیگیری مسائل حقوقی
  11. شرکت در کمیسیون ‌های دفاع از پرونده
  12. مشاوره درباره‌ تمام مسائل واردات و صادرات

شرکت های ترخیص کالا

کلام آخر

ترخیص بار فرآیندی تخصصی بوده و نیازمند اشرافِ کامل به حوزه ‌های گوناگون تجارت داخلی و بین‌ المللی می باشد. شرکت ستاره تجارت آسان یکی از شرکت‌ های معتبر در زمینه‌ ی واردات و صادرات بوده که خدمات تخصصی مانند ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور، ثبت سفارش و اخذ مجوز ها و مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X