واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی

واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی

کشور ایران به علت شرایط سیاسی و اقتصادی دارای مشکلات زیادی در تولید و ساخت تجهیزات و لوازم پزشکی می باشد به همین دلیل، موقعیتی را فراهم می آورد تا واردات تجهیزات پزشکی به خوبی انجام گیرد.

دلیل واردات تجهیزات پزشکی

به دلیل وجود کم بود امکانات در قسمت های تولیدی و همچنیین تحریم های اقتصادی، تولیدکنندگان بخش پزشکی از تولید تجهیزات عاجز بوده و نمی توانند نیازهای موجود در جامعه را بر طرف کنند، از آن جایی که این لوازم جز نیازهای ضروری کشور محسوب می شود؛ بنابراین تامین تجهیزات و لوازم پزشکی فقط از طریق واردات انجام می گیرد.

واردات تجهیزات پزشکی به همان اندازه که نیاز اساسی یک کشور می باشد، به عنوان تجارتی پرسودی برای بازرگانان است.

کلینیک های درمانی، بیمارستان ها و تمام سازمان های سلامت و بهداشت کشور از تجهیزات پزشکی استفاده نموده و با توجه به آین که تامین کردن سلامتی اشخاص یک جامعه نیازی ضروری محسوب می گردد، تامین تجهیزات این بخش ها در اولویت قرار دارند.

پس شما اگر به عنوان یک بازرگان یا تاجر از لوازم پزشکی به عنوان کالای وارداتی استفاده می نمایید، یک تجارت پرسودی خواهید داشت. همان طور که می دانید دولت جهت تامین نیاز های اساسی جامعه و همچنین امتیاز های گوناگونی چون خرید ارز دولتی برای واردات تجهیزات پزشکی از کشورهای خارجی در نظر گرفته که شما می توانید تجارتتان را در مدت زمان کوتاهی گسترش دهید.

شرایط واردات ترخیص از گمرک

واردات تجهیزات پزشکی از گمرک همانند تمامی تجارت ها قوانین و شرایط خاص خود را داشته و بهتر است در این زمینه قبل  از هرگونه اقدام با مشاورین ستاره تجارت آسان مشورت کرده و یا از یک ترخیص کار کمک بگیرید.

جهت واردات و ترخیص از گمرک شرکت بازرگانی ستاره تجارت آسان خدمات ویژه ای را ارائه می دهد که از جمله آن می توان به ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور، ثبت سفارش و اخذ مجوز، اخذ گواهی بازرسی، مشاوره تخصصی در امور گمرکی و … اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس گرفته و یا مقالات مربوطه سایت را مطالعه کنید.

همانطور که اشاره شد واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک نیز همچون سایر تجارت های بین المللی قوانین خاص خود را دارد و علاوه بر قوانین و مقرراتی که از سوی وزارت صمت تعیین می گردند، قوانینی نیز از سوی سازمان بهداشت کشور تعیین شده اند تا تجهیزات وارد شده را از نظر سلامت بررسی نمایند.

نکات مهم جهت واردات و ترخیص کالای پزشکی

پس جهت واردات لوازم پزشکی لازم است، مقررات لازم جهت صادرات و واردات کشور را مطالعه کرده و تاییدیه های ضروری را اخذ نمایید.

برای واردات این تجهیزات در وهله اول لازم است، کالاهایی که در کشور مورد نیاز می باشد، بررسی گردد تا از وارد کردن کالاهای ممنوعه خودداری شود.

واردات تجهیزات پزشکی

اسناد مورد نیاز برای واردات تجهیزات پزشکی

  • مجوز واردات از سازمان بهداشت کشور
  • مجوز واردات کالا که از وزارت صمت
  • اخذ کارت بازرگانی
  • اخذ کد تعرفه گمرکی
  • برگه های ثبت سفارش در سامانه تجارت
  • پرداخت های بانکی
  • مدرک حمل و نقل کالا
  • پیش فاکتور یا پروفرما
  • و …

کلام آخر

در حالت کلی واردات تجهیزات پزشکی از گمرک کشور ما ادارای اهمیت زیادی بوده و امتیازات گوناگونی برای بازرگانان و تجاران دارد.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X