بررسی مدت زمان ترخیص کالا از گمرک

بررسی مدت زمان ترخیص کالا از گمرک

یکی از اساسی ترین سوالاتی که بازرگانان همیشه از مشاورین بازرگانی می پرسند این است که  ” مدت زمان ترخیص کالا از گمرک” می باشد که در واقع این موضوع با توجه به اهمیت زمان در سود دهی فرآبند تجارت، بسیار مهم و مورد توجه است. در زمینه صادرات و واردات، کالاها با مراحل مختلفی از جمله ترخیص کالا در گمرک کشور مواجه هستند که هر یک محموله با توجه به شرایط و ضوابط، وقت وهزینه بسیاری را از ما می گیرد؛ بنابراین کاملا عادی است که از همان آغاز به فکر مدت زمان ترخیص محموله از گمرک باشیم.

 مدت زمان ترخیص کالا از گمرک

آشنایی با شرایط صادرات و واردات

صادرات و واردات کالا همواره در رأس تجارت های بزرگ قرار گرفته و نسبت به سایر کسب و کارها از درآمد بالاتری  نیز برخوردار است؛ اما این فعالیت تجاری نیز مثل سایر کسب و کارها دغدغه ها و چالش های خاص خود را داشته که اگر در این راه آگاه نباشید، قطعا در همان مراحل اولیه با شکست مواجه می شوید. آشنایی با این شرایط، قوانین، مراحل مختلف واردات و ترخیص کالا از جمله موضوعاتی می باشد که قبل از هر اقدامی در زمینه شروع فرآیند تجارت های خود، باید با آن ها آشنا شوید تا با یک برنامه ریزی اصولی و دقیق به این فعالیت پرداخته و در کوتاه ترین زمام به سوددهی های کلان دست یابید. شرکت ستاره تجارت آسان می تواند شما را در این امر راهنمایی کند.

مراجعه به گمرک برا دریافت اطلاعات

انجام تشریفات خاص اداری، ارائه اسناد و مدارک ترخیص کالا، مراجعه به گمرک، دریافت مجوزهای صادرات و واردات محموله و در نهایت ترخیص کالا از گمرک همه چالش هایی از تجارت های بین المللی بزرگ می باشد که با توجه به شرایط و ضوابط خاص خود وقت و هزینه زیادی را از شما می گیرد؛ به طوری که در همان ابتدا این دغدغه در ذهن شما شکل می گیرد که مدت زمان ترخیص کالا از گمرک چه مدت طول می کشد یا ترخیص کالا از گمرک چقدر زمان از ما می برد؟  در واقع تمامی این دغدغه ها و سوالات برای این است که شما بتوانید برنامه ریزی های تجاری خود را مدیریت کرده و با حداقل زمان ممکن امور بازرگانی خود را به انجام برسانید.

مدت زمان ترخیص کالا از گمرک به چه عواملی بستگی دارد؟

 ترخیص کالا از گمرک به عوامل گوناگونی بستگی دارد و به قطعیت نمی توان گفت کالایی که این  دفعه در تجارت خود انتخاب نموده اید، مثل کالاهای وارداتی گذشته ظرف چند روز بعد از ورودشان به گمرک ترخیص می شوند. با این حال با بررسی چند عامل بسیار مهم می توان برنامه ریزی تقریبی برای بررسی مدت زمان ترخیص محموله از گمرک انجام داد.

کلام آخر

با بررسی های انجام شده به این نتیجه می رسیم که حدس مدت زمان ترخیص کالا از گمرک کار پیچیده ای است و نیاز داریم تا این روند را به تیمی حرفه ای بسپاریم تا مشکلی در این بین به جود نیاید. شرکت ستاره تجارت آسان با تیمی مجرب و حرفه ای در زمینه ترخیص کالا می تواند به شما در این امر کمک کند.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X