بررسی ترخیص کار مرز بازرگان

بررسی ترخیص کار مرز بازرگان

شاید شما هم با کلمه ترخیص کار مرز بازرگان مواجه شده باشید و بخواهید بدانید که این فرد کیست و چه وظایفی برعهده دارد؟ترخیص کار گمرک که وی را با عنوان حق العمل کار گمرک نیز می شناسیم، شخصیتی می باشد حقیقی یا حقوقی که از جانب صاحب کالا وکالت دارد تا محصول وارداتی وی را از گمرک ترخیص نماید؛ در واقع ترخیص کار گمرک وکیل صاحب کالا در زمینه ترخیص کالاهای وارداتی وی از گمرک است.

ترخیص کالا از مرز بازرگان

ترخیص کالا از گمرک بازرگان برای تجار داخلی و خارجی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. این گمرک با موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، از جمله مهم ترین گمرکات در نقل و انتقالات کالاهای کشورهای اروپایی است. گمرک بازرگان در شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو و استان آذربایجان غربی می باشد. این گمرک در سال 1305 هجری شمسی تاسیس شده و از دیرباز تاکنون مورد توجه بازرگانان داخلی و خارجی است.

بررسی ترخیص کار مرز بازرگان

گمرک بازرگان
  • گمرک بازرگان با شهر بازرگان و ترکیه تنها 1 کیلومتر فاصله دارد.
  • تاریخ دقیق تاسیس این گمرک سال ۱۳۰۵ است و روستای بازرگان جمعیت بسیار کمی دارد.
  • نام این گمرک از سمت کشور ترکیه مرز گوربولاغ است.
  • محلل دقیق گمرک بازرگان در دامنه های آرارات می باشد.
  • برای عبور وسایل حمل و نقل در ترخیص کالا از گمرک بازرگان 2 ورودی وجود دارد که تریلی، ماشین سواری و اتوبوس از آن عبور می کنند.
  • روزانه حدود ۳۵۰ تا۵۰۰ تریلی از این مرز رد می شوند.
  • انواع امور مربوط به گمرک که در این ناحیه انجام می گردد که عبارتند از: صادرات، ترخیص، واردات، مسافربری، ترانزیت کالا که توسط ترخیص کار مرز بازرگان صورت می گیرد.
  • ساختمان این گمرک حدود 4400 متر است که در چهار طبقه راه می باشد.

اهمیت گمرک بازرگان

موقعیت جغرافیایی ویژه گمرک بازرگان موجب شده تا این گمرک بر سر راه تجارت های بین المللی ایران با کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و سایر کشورهای همسایه قرار بگیرد و به لحاظ اقتصادی هزینه های کمتری را در زمینه نقل و انتقالات تجاری برای تجار داشته باشد.

ترخیص کار مرز بازرگان

ترخیص کالا از گمرک تشریفات خاص و قوانین زیادی دارد که به عنوان یک ترخیص کار مرز بازرگان باید با تمامی این قواعد و قوانین آشنا باشد؛ اما قطعا با توجه به مشغله های فراوان تجارت های بزرگ تجار و بازرگانان زمان کافی برای آموزش این قوانین را ندارند و همچنین کسب تجربه در این زمینه نیازمند سال ها فعالیت در حوزه امور بازرگانی و گمرکی است. بنابراین یک راهکار مناسب در این خصوص، استخدام ترخیص کار مرز بازرگان حرفه ای و باسابقه ای می باشد که ضمن آشنایی با مراحل و قوانین امور گمرکی، تجربه کافی نیز در زمینه ترخیص انواع کالاها را داشته باشد و بتواند در هرچه بهتر و سریع تر انجام شدن این امر به شما کمک کند.

کلام آخر

شرکت بازرگانی ستاره تجارت آسان، ضمن ارائه خدمات بازرگانی مختلف در حوزه صادرات و واردات کالا، طی سال ها سابقه ی درخشان در تجارت های داخلی و خارجی کوشیده تا با تربیت ترخیص کار مرز بازرگان حرفه ای در زمینه ترخیص انواع کالاها از گمرکات مختلف کشور به تجار و بازرگانان داخلی در زمینه گسترش هرچه بهتر تجارت هایشان کمک کند.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X