مراحل ثبت سفارش کالا در گمرک

تعیین تعرفه و ارزش کالا

مراحل ثبت سفارش کالا در گمرک

اولین و مهم‌ترین اقدامی که هر تاجر و بازرگان قبل از انجام فرآیند واردات کالا باید انجام دهد، ثبت سفارش کالا در گمرک است. ثبت سفارش نوعی مجوز ورود برای کالاهای خارجی خریداری شده می‌باشد که در سیستم بازرگانی ثبت می‌شود. از مراحل اولیه واردات کالا ثبت سفارش و دریافت پیش فاکتور است. در واقع ثبت سفارش در گمرک فرآیندی است که طی انجام آن تاجر از سیستم وزارت بازرگانی سندی را دریافت می‌نماید که نشان می‌دهد واردات کالا قانونی و تحت نظارت سازمان‌های مرتبط به انجام رسیده است.

اقدامات اولیه ثبت سفارش کالا در گمرک

انجام فرآیندهای مربوط به واردات کالا توسط وارد کننده آن و یا ترخیص کار رسمی گمرک انجام می‌شود؛ درنتیجه لازم است تا این فرد با تمام مراحل ثبت سفارش نیز آشنا باشد.

پس برای بهتر انجام شدن این کار باید به متخصصین و مشاورین امور بازرگانی مراجعه نمایید. زیرا این افراد با تمام مراحل ثبت سفارش کالا و همچنین قوانین و مدارک مورد نیاز برای پروسه اداری آشنا هستند.

مجموعه ستاره تجارت آسان از جمله شرکت‌‌های بازرگانی فعال در کشور است که می‌تواند در زمینه ثبت سفارش کالا در گمرک به شما کمک نماید. این شرکت علاوه بر داشتن مشاورین و متخصصینی که به شما در زمینه ثبت سفارش کالا مشاوره می‌دهند، برخوردار از کادر مجرب و با تجربه در زمینه ترخیص کالا نیز می‌باشد.

ثبت سفارش کالا در گمرک

مراحل امور ثبت سفارش جهت واردات کالا

  • اخذ پیش فاکترو یا پروفروما از فروشنده‌ی مربوطه
  • آگاهی از تعرفه کالای ثبت شده
  • مراجعه به معاونت بازرگانی جهت تکمیل فرم ثبت سفارش
  • دریافت مجوزات ورود کالا از سازمان‌های مربوطه
  • اخذ بیمه نامه از شرکت‌های بیمه
  • افتتاح حساب در بانک واسطه معامله
  • و ….

تمام واردات و کلیه امور ثبت سفارش کالا در گمرک از طریق سامانه جامع تجارت ایران که بوسیله وزارت صمت برای مبارزه با کالا بوجود آمده انجام می‌شود.

نکات ثبت سفارش در گمرک

برای ثبت سفارش کالا نیاز است تا اطلاعاتی از قبیل کشور مبدا محصول، تولید کننده خارجی، گیرنده، ارزش کالاهای وارداتی و … داشته و هزینه‌های این امور را برآورد کرده و پرداخت نمایید.

بنابراین لازم است تا قبل از هرگونه اقدامی در زمینه‌ی ثبت سفارش واردات کالا به یک شرکت معتبر مراجعه نمایید و از خدمات مشاوره‌ی آن بهره‌مند گردید.

در ارتباط با هزینه‌های ثبت سفارش واردات کالا باید بگوییم که برآورد این هزینه‌ها به نوع کالاهای وارداتی، حجم آنها و سایر مسائل این چنینی بستگی دارد؛ اما معمولا تمامی این هزینه‌ها براساس یکسری اصول و قوانین از قبل تعیین شده است که هر ساله تغییر می‌نماید.

شرکت ستاره تجارت آسان

این شرکت با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و حرفه‌ای توانسته در زمینه امور بازرگانی اعتماد و رضایت بازرگانان زیادی را کسب نماید.

امروزه با وجود قوانین و شرایط سخت، تجارت بدون همکاری با فردی با تجربه امری دشوار و پر هزینه خواهد بود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت سفارش می‌توانید با ما تماس حاصل کنید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X