نحوه صادرات پسته و خشکبار

صادرات پسته و خشکبار

نحوه صادرات پسته و خشکبار

برای اخذ مجوز صادرات پسته و خشکبار که با حجم زیادی به کشورهای دیگر ارسال می‌شود، جزئیات زیادی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا نماییم. پیش از آنکه محصول وارد روند صادرات شود بایستی مراحل دیگری برای آماده‌سازی انجام شده باشد. ابتدا لازم است تا شرایط خریدار و گمرک را برای کشور هدف بررسی نموده تا بتوان بهترین نوع پسته صادراتی را براساس استانداردهای مدنظر مشتری فراهم کرده و برای صادرات آماده نمود. برای آشنایی بیشتر با فرآیند صادرات پسته و خشکبار و مجوزها و معافیت گمرکی مورد نیاز، تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

 

بسته‌بندی: صادرات پسته و خشکبار

بعد از تامین محصول و همینطور مشخص شدن بسته‌بندی‌های فله مورد نظر برای پسته و خشکبار، بطور معمول بر روی بسته‌های آن لیبل می‌زنند و اطلاعات شرکت صادر کننده، کمپانی وارد کننده، مشخصات و … در این لیبل ذکر می‌گردد.

در بعضی از موارد ممکن است برای صادرات این محصولات نیاز به اخذ گواهی‌هایی از آزمایشگاه‌های معتبر اداره استاندارد بوده و در موارد دیگر نیز نیاز به دریافت تاییدیه‌هایی از اداره غذا و دارو می‌باشد.

فرآیند گمرکی برای صادرات پسته و خشکبار

برای انجام فرآیند صادرات، می‌توان محصول را در گمرک شهرستان‌هایی که محصول در آن تولید شده ارائه داد و فرم‌های مربوطه را پر نمود.

برای دریافت استاندارد نیاز است تا تاییدیه لازم برای محموله نمونه‌برداری شده، دریافت شود. سپس گواهی بهداشت و سلامت نباتات مورد نیاز نیز باید دریافت گردد.

تسلیم محموله به شرکت‌های حمل و نقل

با تکمیل مدارک گمرکی به بارنامه کردن محصول می‌رسیم. شرکت‌های حمل و نقل معمولا با صادرکننده محصول قرارداد بسته و بطور گام‌به‌گام مراحل انجام کار را به مشتری اعلام می‌نمایند. لازم به تاکید است که باید قبل از چک کامل و بررسی دقیق واگن و همینطور کانتینر، اقدام به ضدعفونی کردن آن شود. پسته برای صادرات نیاز به یخچال ندارد اما خشکبار دیگر بایستی بررسی شوند.

صادرات پسته و خشکبار

دریافت بارنامه محموله و تسویه مالی

در بارهای صادراتی محصولاتی مانند خشکبار بسیار رایج است که با ارئه پیش‌نویس بارنامه که نشان‌دهنده تسلیم بار می‌باشد، درصدی از مبلغ معامله دریافت گردد و معمولا بیست درصد از مبلغ کلی برای پیش پرداخت صورت خواهد گرفت.

پس از حرکت بار شرکت‌های حمل و نقل اصل بارنامه را به مشتری تحویل داده و لازم است تا مدارک جهت ترخیص محموله خشکبار برای مشتری ارسال شود.

با ارئه برخی از مدارک گمرکی و همچنین بارنامه شرکت حمل و نقل می‌توان به دریافت گواهی مبدا از اتاق بازرگانی اقدام نمود. سپس در صورت کامل بودن مدارک، محصول برای ارسال به مشتری در کشور مقصد آماده می‌گردد.

و در نهایت…

تهیه و تامین پسته و خشکبار ایرانی برای صادرات یکی از تجارت‌های پرسود محسوب می‌شود. کیفیت بالای تولید این محصولات در ایران موجب شده تا تقاضا برای خرید آن‌ها بسیار بالا باشد. برای تجارتی موفق در این زمینه باید با بازار هدف آشنا باشید و نیازهای کشور مقصد را بشناسید.

شرکت ستاره تجارت آسان همواره در تلاش است تا در زمینه صادرات به تجار عزیز کمک نماید. برای بهره‌مند شدن از خدمات این مجموعه می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X