اخذ مجوز صادرات فرش

اخذ مجوز صادرات فرش

اخذ مجوز صادرات فرش

برای فعالیت در حوزه صادرات فرش نیاز به اخذ یک سری مجوزها و معافیت گمرکی داریم، به علاوه یکی از مهم‌ترین قوانین در صادرات فرش، داشتن کارت بازرگانی است. به همین دلیل تصمیم داریم در این نوشته به شرایط اخذ مجوز صادرات فرش بپردازیم.

از دیگر قوانین صادرات فرش‌های بافته شده، استفاده از نخ‌های رنگ شده طبیعی می‌باشد. صادرات فرش‌هایی که تار و پود آنها از الیاف مصنوعی بافته می‌شوند، ممنوع است.

شرایط اخذ مجوز صادرات فرش

یکی از مسائلی که بازار صادرات فرش با آن مواجه است، عرضه فرش‌های کم کیفیت چینی و هندی با نام فرش دستباف ایرانی در بازارهای بین‌المللی می‌باشد. به علاوه دغدغه افزایش هزینه فرش دستباف نیز وجود دارد.

با وجود تحریم‌ها، هنوز هم فرش ایرانی رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده و هیچ فرشی نتوانسته این جایگاه را تصرف نماید.

از مواردی که می‌تواند در زمینه قوانین صادرات فرش موثر باشد، اطلاع از میزان تجارت فرش در جهان و سهم کشور ایران از این محصول است.

تجارت فرش دستباف حدود 200 میلیون دلار در هر سال تخمین زده شده و سهم ایران در این حوزه 30 درصد است.

موانع صادرات فرش

روند اخذ مجوز صادرات فرش ایرانی روندی راحت نیست و در این زمینه می‌توانید از شرکت ستاره تجارت آسان راهنمایی بگیرید. یکی از مشکلات بزرگ در این راه وارد نبودن به مسائل داخلی و عدم اطلاع از گسترش بازارهای جدید می‌باشد.

کارشناسان شرکت ستاره تجارت آسان با اطلاع دقیق از میزان تقاضا و همینطور سلیقه‌های مختلف بازار جهانی، می‌توانند در زمینه صادرات فرش تجار و بازرگانان را راهنمایی کنند.

تاجران ایرانی با موانع زیادی مانند رقبای خارجی و واسطه‌ها روبه‌رو هستند. بنابراین در صورتی که با قوانین صادرات فرش آشنایی ندارید، توصیه می‌شود تا با مشاوران بازرگانی شرکت ستاره تجارت آسان صحبت کنید.

اطلاع از قوانین و مقررات صادرات فرش می‌تواند در بسیاری از موارد راهگشا باشد، اما بازرگان باید از عواملی دیگری مانند میزان صادرات محصول هم آگاهی داشته باشد.

اخذ مجوز صادرات فرش

شرایط اخذ مجوز صادرات فرش به کشورهای مختلف

آمریکای لاتین، چین و روسیه از بزرگترین بازارهای فرش ایرانی برخوردار هستند و نقش موثری در رشد صادرات فرش دارند. کشور دیگری که در زمینه صدور فرش ایران و همینطور فرش دستباف اهمیت دارد، کشور امارات است.

از رقیبان ایران در تولید فرش دستباف، کشور چین است که در حال حاضر رتبه چهارم را در این صنعت دارد.

امروزه بازارهای صادراتی ایران در حوزه فرش دو دسته هستند، که یک دسته در زمینه‌ی فرش‌های سنتی فعالیت می‌کنند و دسته دیگر بازارهای فرش جدید را به خود اختصاص داده‌اند.

شناخت عوامل موثر در صادرات می‌تواند به آگاهی تجار در زمینه صادرات فرش بیفزاید. زیرا اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور و همینطور مناسبات با کشورها تاثیر ویژه‌ای بر کاهش و افزایش صدور فرش دارد.

شرکت ستاره تجارت آسان

در این نوشته به شرایط اخذ مجوز صادرات فرش پرداختیم. با تماس با کارشناسان مجموعه ما می‌توانید از قوانین حال حاضر صادرات فرش مطلع شوید و سود سرشاری از این طریق کسب نمایید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X