واردات پارکت چوبی چگونه انجام می‌شود؟

واردات پارکت چوبی

واردات پارکت چوبی چگونه انجام می‌شود؟

پارکت وارداتی محافظی از جنس چوب طبیعی است که این نوع محافظ، بهترین کفپوش دنیا از نظر سلامت، نگهداری و نظافت محسوب می‌شود و به جهت محبوبیت آن، تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد ترخیص کالا و واردات پارکت چوبی برای شما صحبت کنیم.

پارکت‌های وارداتی به سبب مزایای فوق‌العاده‌ای که دارند، به نسبت کفپوش‌های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و اکثر افراد این نوع پارکت‌ها را برای کفپوش محیط داخلی منزل خود به کار می‌برند.

کشور ما به جهت دارا بودن موقعیت جغرافیایی و مراتع جنگلی در زمینه تولیدات محصولات چوبی نظیر پارکت، بی‌نیاز بوده است.

مزایای پارکت وارداتی

واردات پارکت چوبی دارای مزایای متنوعی می‌باشد که در ادامه به مواردی از آن اشاره می‌نماییم:

  • مرغوبیت و دوام بالا
  • رنگ‌بندی و طرح‌های گوناگون
  • نصب و پاک کردن راحت
  • پایدار بودن در برابر عوامل محیطی

واردات پارکت چوبی

واردات پارکت‌های چوبی هنگامی به صورت قانونی انجام می‌شود که این عمل به وسیله گمرکات کشور صورت گیرد.

در واقع علت تفاوت صادرات و واردات با قاچاق در این می‌باشد که صادرات محصول قطعا از دروازه گمرک رد می‌گردد، در حالی که در قاچاق، کالا از گمرک وارد یا خارج نمی‌شود و به طور غیر قانونی از مرزهای کشور انتقال می‌یابند.

واردات پارکت چوبی

مدارک لازم جهت ترخیص و واردات پارکت چوبی

برای واردات انواع پارکت با ضخامت‌‌های متنوع باید پیرو اصول قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران باشید.

بر حسب قوانین گمرک ایران، زمانی که بار مشتمل هر نوعی از پارکت چوبی وارد کشور می‌گردد، باید به یکی از گمرکات کشور منتقل شود.

بعد از ورود بار به گمرک مورد نظر، صاحب محموله یا نماینده قانونی وی، بایستی به گمرک مراجعه نماید و مدارک لازم جهت ترخیص پارکت چوبی را تحویل دهد که در ادامه به چند مورد از این مدارک می‌پردازیم:

بارنامه‌ای که اطلاعاتی در مورد نوع کالا، قیمت کالا و … مشخص می‌کند.

قبض انبار.

ترخیصیه که نشان داده شما به عنوان وارد کننده پارکت چوبی با شرکت حمل کالا تسویه حساب نموده‌اید.

درج سفارش که موافقت وزارت بازرگانی نسبت به ورود پارکت مورد نظر را اثبات می‌کند.

بیمه نامه.

روش ترخیص و واردات پارکت چوبی

پروسه ترخیص و واردات پارکت چوبی از زمان ورود بار به یکی از گمرکات کشور شروع و تا زمان خروج محموله از گمرک ادامه خواهد داشت که گام اول از روند ترخیص پارکت چوبی مراجعه حضوری شما به عنوان وارد کننده به گمرک بوده و همچنین ارائه مدارک لازم برای ترخیص پارکت است.

پس از تحویل مدارک و تشکیل پرونده، الزاما باید اظهارنامه واردات پارکت را به اتمام رسانده، که تعداد صفحات این اظهار نامه به تعداد نمونه‌هایی که وارد کرده‌اید، مرتبط می‌باشد.

سپس بر اساس فرم مورد نظر خود بایستی اظهارنامه واردات پارکت را در سیستم اینترنتی گمرک درج کنید و بعد از آن، پرونده ترخیص پارکت به بخش دایره فنی گمرک واگذار می‌شود. در این قسمت، واجد شرایط بودن مالک تایید یا رد می‌‌گردد.

سخن آخر

کارشناسان شرکت ستاره تجارت آسان همواره آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما تجار عزیز در زمینه اخذ مجوزهای لازم برای واردات پارکت چوبی هستند. برای بهره‌مند شدن از خدمات این مجموعه با ما تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X