اخذ مجوز واردات انواع کود معدنی

واردات انواع کود معدنی

اخذ مجوز واردات انواع کود معدنی

کود معدنی به عنوان مهم‌ترین نهادهای کشاورزی محسوب می‌شود که کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی تا حد بسیاری به آن وابسته است، به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم درباره اهمیت واردات انواع کود معدنی و ثبت سفارش آن صحبت کنیم.

مطلب مهمی که در ارتباط با این موضوع وجود دارد، نیاز کشور در وارد کردن انواع کود معدنی و همچنین قرار دادن آن‌ها در اندازه معین در اختیار کشاورزان است.

کود معدنی مانند هر محصول دیگر نیازمند یک سری قوانین و ضوابط خاصی می‌باشد که حتما بایستی لحاظ گردند، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ضرورت واردات انواع کود معدنی

هرچند که در کشور ما ایران انواع کودهای معدنی به صورت مستقیم از معدن استخراج می‌شوند اما با این حال احساس نیاز به واردات کود طبیعی وجود دارد.

واردات انواع کود معدنی تاثیر چشم‌گیری در کیفیت محصولات نهایی کشاورزان گذاشته است و به همین جهت واردات این نوع کود در زمان‌های حساس می‌تواند برای کشاورزان اهمیت زیادی داشته باشد.

واردات انواع کود معدنی

دولت در زمینه واردات و ترخیص کودهای معدنی یک سری مقررات و محدودیت‌هایی در نظر گرفته است.

به این معنا که تجار فعال در این زمینه فقط مجاز به وارد کردن بعضی از کودهای معدنی هستند.

بنابراین افرادی که قصد فعالیت در واردات انواع کودهای معدنی را دارند، بایستی پیش از هر عملی جهت پیشگیری از تخلفات قانونی، اطلاعات ضروری در این زمینه را به دست آورند.

نحوه انجام واردات

اولین گام برای اقدام به واردات انواع کود معدنی مرتبط با ثبت سفارش اجناس در سامانه تجارت است، بعد از آن لازم است تا کشوری که قصد خرید کود معدنی را دارید معین نموده و معامله‌های لازم را انجام دهید.

دقت داشته باشید علاوه بر خرید کود، باید هزینه مربوط به حمل و نقل آن را نیز در محاسبه هزینه‌های نهایی ارزیابی کنید.

در قدم بعدی بایستی مجوزهای واردات و ترخیص محصول از گمرک را طبق قوانین دریافت کنید تا مراحل ورود آن به کشور میسر شود.

در آخر کار نیز مرحله خروج کود وارد شده از گمرک صورت گرفته و می‌توان آن را به انبار شخصی خود فرستاده و از آن جا به بازار عرضه نمایید.

واردات انواع کود معدنی

مدارک لازم برای واردات کود

یکی از مهم‌ترین مراحل در واردات انواع کود معدنی و ترخیص آن از گمرک ثبت درخواست در سامانه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی می‌باشد.

جهت ثبت درخواست باید یک سری مدارک لازم از جمله عکس دو طرفه از گواهی ثبت مواد کودی و همچنین داشتن پروفرما یا همان پیش فاکتور معتبر از تمامی کودهای معدنی که قصد واردات آن را دارید، داشته باشید.

بعد از بارگذاری نکات مذکور باید برای بررسی درخواست ارائه شده منتظر بمانید که البته زیاد زمان نمی‌برد.

در این بررسی‌ها کود معدنی درخواستی برای وارد کردن به کشور بستگی به نیاز و شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد، به طوری که اولویت‌های اول با کودهایی است که کشاورزان داخلی به استفاده از آن‌ها بیشتر از سایر کودها نیاز دارند.

و در نهایت …

شرکت ستاره تجارت آسان با تمام پیچیدگی‌هایی که در مسیر وجود دارد، توانسته شرایط را برای واردات انواع کودهای معدنی هموارتر سازد.

جهت بهره بردن از خدمات بی‌نظیر مجموعه ستاره تجارت آسان می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید، پرسنل این شرکت به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به تمام سوالات تجار عزیز می‌باشند.‎

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X