شرایط گرفتن مجوز واردات مواد اولیه صنعتی

واردات مواد اولیه صنعتی

شرایط گرفتن مجوز واردات مواد اولیه صنعتی

واردات مواد اولیه صنعتی جزو مهم‌ترین فعالیت‌های تجاری است که هر کشوری بایستی جهت پیشرفت صنعت و اقتصاد خود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. در کشور ما ایران نیز با توجه به کمبود امکانات تولیدی و عدم دسترسی مناسب به منابع طبیعی لازم می‌باشد که جهت پیشبرد فعالیت‌های صنایع داخلی و کارخانجات مختلف کشور به طور پیوسته از واردات مواد اولیه در فراهم سازی نیازهای کارخانجات و خطوط تولیدی کشور بهره ببریم. در این مقاله با ما همراه باشید تا به نحوه دور اظهاری واردات جهت وارد کردن مواد اولیه صنعتی بپردازیم.

اهمیت بارز واردات مواد اولیه صنعتی

واردات مواد اولیه با توجه به وسعت خطوط تولید و افزایش کارخانجات صنعتی در زمینه‌های گوناگون تولید نظیر صنایع دارویی، صنایع ماشین سازی و هوافضا، ماشین آلات، صنایع غذایی، پتروشیمی و غیره می‌تواند یک تجارت سود آور برای بازرگانان داخلی باشد.

لذا اگر در پی یک تجارت بین‌المللی پرمنفعت هستید، می‌توانید در ابتدای فعالیت‌های تجاری خود یا توسعه کسب و کار تجاری‌تان از واردات انواع مواد اولیه صنعتی استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید از طریق این نوع تجارت به سودهای انبوه اقتصادی دست یابید، اما فراموش نکنید که روند ترخیص مواد اولیه شرکت‌های تولیدی از گمرک طبق قواعد و مقررات خاصی اجرا می‌شود.

باید متذکر شد که در صورت عدم آگاهی این قوانین احتمال دارد در همان شروع کار شکست خورده و با خسارت‌های مالی زیادی روبرو گردید.

فرآیند واردات مواد اولیه صنعتی

وارد کردن مواد اولیه صنعتی به بخش‌های گوناگون تقسیم شده و هر صنعتی بستگی به نوع اجناس خود، قوانین و مقررات بخصوصی دارد. این قوانین می‌تواند بسته به نوع محصول، صنعت، زمان ورود و … باشد.

شایان ذکر است که مهم‌ترین تقسیم‌بندی کالاهای وارداتی، بر طبق نوع صنعت آن‌ها می‌باشد. این صنایع به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌گردند از جمله صنعت دارو، نفت و گاز و پتروشیمی، سرامیک، نساجی و چرم و پلیمر است.

واردات مواد اولیه صنعتی

واردات مواد اولیه دارویی

اولین و اصلی‌ترین بخش در واردات مواد اولیه حوزه دارو بوده، چون این مواد باید از کیفیت و استاندارهای بسیار بالایی برخوردار باشند.

به همین دلیل سخت‌گیری‌هایی را در رابطه با مجوزها و ترخیص اجناس در گمرک اعمال می‌کنند، زیرا این حیطه مستقیما با سلامت نیروی انسانی کشور وابسته است.

در واردات این نوع مواد افزون بر تضمین مرغوبیت مواد، حتما بایستی کل مدارک خود را تکمیل نموده تا بتوانید مجوز ترخیص محصول را دریافت نمایید.

نفت و گاز و پتروشیمی

این بخش از واردات به دلیل صنایع گوناگون بسیار وسیع است و به مواد اولیه باکیفیت پتروشیمی‌ها نیاز دارد.

چون که خوراک اکثر صنایع مربوط به مواد اولیه پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها بوده و در صورت کمبود مواد اولیه این صنایع با مشکل جدی روبرو می‌گردند.

صنایع ریسندگی، صنایع رنگ و رزین و غیره از دسته صنایعی هستند که پیوستگی زیادی به واردات محصولات شیمیایی نظیر پلی استایرن، پلی اتیلن و سایر مواد دارند.

و در نهایت …

می‌توانید فعالیت‌های بازرگانی خود را علی‌الخصوص برای واردات انواع مواد اولیه صنعتی به کارشناسان مجرب شرکت ستاره تجارت آسان سپرده و با خیالی راحت تجارت و کسب و کار خود را رونق بخشید.

متخصصین ما همواره پاسخگوی تمامی سوالات تجار عزیز بوده و به صورت 24 ساعته خدمات این شرکت را پشتیبانی می‌نمایند.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X