نحوه دریافت مجوز واردات مواد اولیه تولیدی

واردات مواد اولیه تولیدی

نحوه دریافت مجوز واردات مواد اولیه تولیدی

واردات مواد اولیه تولیدی و انجام دور اظهاری واردات از خدمات اصلی و تخصصی گروه بازرگانی ستاره تجارت آسان، به منظور تامین مواد اولیه لازم در خط تولید کارخانجات گوناگون است.

پایداری اقتصاد کشورهای در حال توسعه نظیر کشور ایران که خود قدرت تولید مواد اولیه خام و مرغوب را ندارد، نیازمند فراهم سازی مواد اولیه از طریق واردات می‌باشد.

بیشتر کارخانجات فعال در ایران مانند صنایع دارویی، صنایع ماشین سازی و هوافضا، صنایع آرایشی و بهداشتی و غیره وابسته به واردات مواد اولیه است.

بررسی نقش وارد کردن مواد اولیه

دسترسی به موقع و بدون زحمت به مواد اولیه تولیدی مورد نیاز می‌تواند دارای تاثیر مستقیمی بر روی پیشرفت صنعت و پایداری اقتصاد کشور داشته باشد.

وارد کردن مواد اولیه از نیازهای اصلی و پراهمیت واحدهای تولیدی در کشور بوده و کمبود این نوع محصول می‌تواند به صنایع تولیدی لطمه بزند.

هر نوع مشکل در زمینه تامین مواد اولیه صنایع تولیدی، اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار داده و بر روی کل سایر بخش‌های صنعت تاثیر مخربی می‌گذارد.

به طور مثال اگر در تامین مواد اولیه در حوزه غذا و دارو به مشکل برخورد نماییم، نه تنها به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کنیم، بلکه اثرات منفی جبران ناپذیری را هم به سلامت کشور وارد می‌نماییم.

اهمیت شناخت و وارد کردن مواد اولیه

یکی از چالش‌هایی که وارد کنندگان مواد اولیه تولیدی از طریق واردات با آن روبرو می‌شوند، مشکلات متداولی بوده که احتمال دارد در گمرک برای آن‌ها به وجود آید.

زیرا در زمینه ترخیص و واردات مواد اولیه تولیدی، علاوه بر اینکه وارد کننده ملزم به رعایت کلی قوانین واردات است، بایستی برخی مقررات خاص را در این حوزه نیز رعایت کند.

شرکت ستاره تجارت آسان جهت هموارتر نمودن روند کارها تمام اطلاعات خود را در اختیار شما بازرگانان محترم قرار می‌دهد تا هیچ مشکلی در این زمینه پیدا نکنید.

واردات مواد اولیه تولیدی

واردات مواد اولیه در کدام صنایع صورت می‌گیرد؟

در صنایع گوناگون به مواد اولیه مختلفی نیاز می‌باشد که در هر صنعت متناسب با نوع محصول، قوانین و دستورالعمل‌های متفاوتی نیز وجود دارد.

در این نوشته به مهم‌ترین مواد اولیه لازم در صنایع مهم کشور از جمله نساجی و آرایشی و بهداشتی می‌پردازیم:

مواد اولیه نساجی

از صنایع معتبر در کشور، صنایع مرتبط با نساجی بوده که علاوه بر دارا بودن تولیدات داخلی، در زمینه واردات برای کشور نیز موثر است.

از مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی می‌توان به پشم، نفت خام، پارازیلن و همچنین مونواتیلن گلایکول اشاره نمود.

مواد اولیه آرایشی و بهداشتی

جهت واردات مواد اولیه آرایشی و بهداشتی به پروانه و یا مجوز ورود و گواهی بهداشت از وزارت بهداشت نیاز است.

واردکنندگان به منظور واردات مواد اولیه آرایشی و بهداشتی به برخی مدارک مانند پروفرما، تاییدیه آزمایشگاه، برگه ثبت سفارش، درخواست کتبی وارد کننده، چک لیست مجوز ورود، مشخصات فیزیکی، شیمیایی و میکروبی اجناس و … نیاز دارند.

و در نهایت …

شرکت ستاره تجارت آسان با سال‌ها تجربه در مورد واردات مواد اولیه تولیدی تاکنون توانسته بهترین خدمات را به تجار عزیز ارائه نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با متخصصین مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X