قوانین و شرایط واردات کود شیمیایی

واردات کود شیمیایی

قوانین و شرایط واردات کود شیمیایی

واردات کود شیمیایی جزو نیازهای ضروری در بخش کشاورزی به شمار می‌آید و به علت تغییر و تحولاتی که در فرمولاسیون کودهای جدید به وجود آمده، نیاز به واردات آن‌ها از کشورهای دیگر وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به نحوه واردات این مواد و پیگیری در گمرک ایران بپردازیم.

نقش بارز واردات کود شیمیایی

با مطالعاتی که در حوزه واردات کود شیمیایی انجام شده، مشخص می‌گردد که وارد کردن و ترخیص انواع کود شیمیایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده تاثیر بسیاری در کمبود منابع و امکانات داشته و اکثر تولید کنندگان ایرانی نمی‌توانند محصولات مورد نیاز را تولید نمایند و مجبور به واردات هستند.

در حقیقت می‌توان گفت که بخش بزرگی از واردات کل کشور به این نوع محصولات اختصاص دارد.

از آنجایی که بخش کشاورزی در ایران از اهمیت چشمگیری برخوردار بوده، مدیریت در حوزه کودهای شیمیایی به بهترین نحو صورت می‌گیرد.

ضوابط و شرایط وارد کردن کود

قوانین واردات کود شیمیایی به ایران مطابق با استانداردهایی است که از طرف سازمان صمت تعیین می‌گردد.

این موضوع نشان می‌دهد که شما بایستی پیش از هر عملی به دنبال قوانین و مقرراتی که در این حوزه وضع شده، بروید و بخشنامه‌های آن را مطالعه فرمایید.

به عنوان مثال بعضی از کودها به علت فرمولاسیون خطرناک اجازه ورود به ایران را ندارند و استفاده از آن‌ها در بخش کشاورزی با ممنوعیت مواجه است.

به طور حتم اطلاع از این مقررات به نفع شما بوده و از بروز مشکلات قانونی برای شما پیشگیری خواهد نمود.

واردات کود شیمیایی

کشورهای صادر کننده

در حال حاضر کشورهایی که در زمینه صادرات و واردات کود شیمیایی فعالیت می‌نمایند، چین، ترکیه و ژاپن هستند.

افزون بر آن، می‌توان شاهد تولید و صادرات این محصول توسط کشور کره جنوبی نیز بود. کودهای شیمیایی دارای تنوع گوناگونی هستند و انواع مجاز آن کد تعرفه دارند.

محصولاتی که دارای کد تعرفه می‌باشند، سریع‌تر از گمرک ترخیص شده و اکثر کاغذ بازی‌ها و مراحل اداری را ندارند.

مشاور واردات شرکت ستاره تجارت آسان می‌تواند در رابطه با این امر به شما کمک نماید و راهکارهای مختلفی را در جلوی پا شما قرار دهد.

انواع کود شیمیایی

کودهای آلی، ارگانیک، حیوانی و همینطور کودهایی که دارای ازت، فسفر، کلسیم و منیزیم هستند، به عنوان اولین محصولات مجاز وارداتی در حیطه واردات کود شناخته می‌شوند.

علاوه بر آن می‌توان به کودهای شیمیایی فله‌ای، بیوفسفات گرانوله و کودهای نانو نیز اشاره نمود.

و در نهایت …

شرکت ستاره تجارت آسان با تیم حرفه‌ای و تخصصی خود، جهت واردات کود شیمیایی از شروع کار که مشاوره و محاسبه کلیه‌ هزینه‌ها می‌باشد تا ثبت سفارش و خرید انواع کودها و سموم کشاورزی، حمل و نقل کالا، انجام کل امور مربوط به حوالیجات، اخذ تمامی مجوزهای مورد نیاز و … در کمترین زمان و با حداقل هزینه‌های گمرکی برای تجار عزیز انجام می‌دهد.

قطعا با محول کردن امور ذکر شده به شرکت ستاره تجارت آسان می‌توانید با آگاهی از جدیدترین قوانین گمرکی، اجناس مورد نظر خود را هر چه سریع‌تر خریداری نمایید.

جهت اطلاع از قوانین و آیین نامه‌های مربوط به واردات کود شیمیایی با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X