نکات مهم درباره صادرات آهن آلات

صادرات آهن آلات

نکات مهم درباره صادرات آهن آلات

در این مقاله قصد داریم درباره صادرات آهن آلات صحبت کنیم. در حال حاضر کشور ما به عنوان یکی از کشورهای برجسته در زمینه تولید آهن آلات شناخته شده است. کارخانجات گوناگونی در شهرهای مختلف ایران در زمینه تولید آهن آلات صنعتی و ساختمانی مشغول به کار هستند و برای صادر کردن محصولات تولید شده خود نیز تلاش‌های بسیاری گسترده‌‌ای انجام داده‌اند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به تعیین تعرفه و ارزش کالا و صادرات انواع آهن بپردازیم.

کشورهای مقصد صادرات آهن آلات

افزایش صادرات آهن به کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و خاورمیانه موجب سود بسیار زیادی برای کشور و افزایش رونق کسب و کار نیز می‌شود.

به علت کیفیت بالای محصولات تولید شده در کارخانه‌های ایران، خیلی از کشورها مشتری ثابت این محصولات هستند.

مشتری‌ها و کشورهای مقصد صادرات آهن ایران از جمله عمان، قطر، بحرین، کویت، امارات متحده عربی و همچنین عراق می‌باشد و همینطور بعضی از کشورهای واقع در خاورمیانه از جمله تاجیکستان، ترکیه، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، گرجستان و پاکستان نیز جزو مشتری‌های ثابت و طرفداران محصولات آهن ایرانی هستند.

نقش مهم صادرات آهن آلات

مسئله مهمی که در صادرات آهن آلات اهمیت زیادی دارد، ارز آوری این محصول برای کشور است و در صورتی که این صنعت بتواند با بازارهای جهانی رقابت کند، موجب رشد و شکوفایی نیز خواهد شد.

هنگامی که کشوری در صنعت خاصی صادرات داشته باشد، به این معناست که میزان کیفیت و کمیت محصولات آن‌ها به حد مطلوبی رسیده است که در کشورهای دیگر متقاضیانی دارد و می‌تواند در بازارهای جهانی رقابت کند.

صنعت آهن آلات از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد و یکی از مهم‌ترین مزایای این صنعت را می‌توان تنوع بالای کالای صادراتی این محصول نیز عنوان کرد.

علاوه بر آن، از مقاطع آهن آلات در طیف گسترده‌ای از صنایع وابسته از جمله خودروسازی، کشتی سازی، معادن، پزشکی، صنعت دارو و غیره استفاده نمود، بنابراین رونق و توسعه اقتصادی در این صنعت موجب توسعه صنایع وابسته نیز خواهد شد.

صادرات آهن آلات

مراحل صادرات آهن آلات

اولین مرحله برای صادرات آهن آلات، دریافت سفارش است. شما بعد از بازاریابی در کشورهای مقصد بایستی کالای مورد نظر را سفارش بگیرید و سفارش را ثبت نمایید.

در مرحله دوم شما باید یک پیش فاکتور به اسم یک شخص حقوقی یا حقیقی صادر نمایید.

در مرحله سوم باید تمام مبلغ پیش فاکتور به صورت کامل توسط خریدار به حساب فروشنده واریز شود. این واریزی می‌تواند از طریق صرافی‌های خارج از کشور صورت گیرد و یا این که به صورت نقدی در ایران به فروشنده تحویل داده شود.

قدم بعدی با نام عقد قرارداد شناخته می‌شود و بعد از تمامی این مراحل یک قرارداد رسمی میان خریدار و فروشنده امضا می‌گردد. در مرحله بعدی شما به عنوان فروشنده بایستی کل خدمات بسته‌بندی و آماده سازی کالا را انجام دهید.

در نهایت پیش از هر گونه اقدامی شما باید کالای صادراتی خود را به گمرک اظهار نموده و سپس تمام مراحل بیمه کردن محصول، دریافت گواهی‌های بازرسی و مجوز نهایی صدور اجناس نیز صادر خواهند شد.

و در نهایت …

برای اخذ مجوز صادرات آهن آلات می‌توانید با مجموعه ستاره تجارت آسان تماس حاصل کرده و از انواع خدمات ما بهره‌مند گردید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما هستند.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X