نکاتی درباره‌ی صادرات خمیر کاغذ

صادرات خمیر کاغذ

نکاتی درباره‌ی صادرات خمیر کاغذ

در این مقاله سعی داریم نگاهی به صادرات خمیر کاغذ در ایران بیندازیم. خمیر کاغذ یا (Pulp) یک ماده الیافی لیگنوسلولزی است که با جداسازی شیمیایی یا مکانیکی الیاف سلولزی از چوب، تهیه می‌شود. این خمیر با مخلوط شدن با آب و سایر مواد افزودنی شیمیایی یا گیاهی، ماده خام اصلی مورد استفاده درکاغذسازی و تولید صنعتی سایر محصولات کاغذی محسوب می‌شود. جهت دریافت مشاوره بازرگانی برای صادرات هر گونه محصولی می‌توانید به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

درست است که سهم واردات خمیر کاغذ و محصولات کاغذی در ایران بیشتر از صادرات آن است ولی؛ همچنان تولید ‌کنندگانی در کشور وجود دارند که مایل‌اند محصولات خودشان را به کشور‌های دیگر صادر کنند.

باید بگوییم که کاغذ‌سازی در کشور ما رشد مطلوبی داشته و می‌تواند علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی نیاز‌های کشور‌های خارجی را هم تامین کرد. پس اگر علاقه‌مند به صادر کردن این محصول می‌باشید در ادامه با ما همراه شوید.

کشور‌های هدف برای صادرات خمیر کاغذ

صادرات خمیر کاغذ، به بسیاری از کشور‌های صنعتی صورت می‌گیرد زیرا؛ تولید کاغذ و فراورده‌های کاغذی در این کشور‌ها افزایش چشمگیری داشته است. با این حال کشور‌های غیر صنعتی که توانایی تولید این محصول را ندارند نیز خمیر کاغذ وارد می‌کنند.

از مهم‌ترین خریداران خمیر کاغذ کشور ما می‌توان به چین، هند، اندونزی، تایوان، ایتالیا، ترکیه، لهستان، افغانستان، کلمبیا و عراق اشاره کرد.

کیفیت خمیر کاغذ تولید داخل می‌تواند برای بسیاری از کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های اروپایی مطلوب باشد.

تولید و صادرات خمیر کاغذ

خمیر الیاف کوتاه و خمیر الیاف بلند دو جزء اصلی متشکل این محصول صادراتی را تشکیل می‌دهد. مواد پر‌کننده و همچنین مواد تقویت کننده کاغذ و ضد‌عفونی کننده‌ها نیز مواد تشکیل دهنده‌ی خمیر کاغذ را شامل می‌شوند. در واقع برای صادرات خمیر کاغذ از دو نوع اصلی چوب نرم یا سافت وود مانند (شوکران و کاج) و چوب سخت یا هارد وود مانند (صنوبر و اکالیپتوس) استفاده می‌شود.همچنین صادرات این محصول نیز می‌تواند از نظر مواد تشکیل دهنده‌ی اولیه به دو دسته خمیر هارد وود و خمیر سافت وود تقسیم شود.

در نهایت می‌توان این محصول را به روش‌های مکانیکی، شیمیایی، مکانیکی و شیمیایی و چند روش دیگر تولید کرد همچنین خمیر کاغذ می‌تواند در دو دسته سفید شده و سفید نشده جای بگیرد.

صادرات خمیر کاغذ

کاربرد خمیر کاغذ

شاید شما فکر کنید که صادرات خمیر کاغذ تنها به منظور تولید کاغذ صورت می‌گیرد اما، خمیر کاغذ کاربرد‌‍‌های بسیاری در صنایع گوناگون دارد. از هر نوع خمیر کاغذ استفاده‌ای بخصوصی می‌شود برای مثال از این محصول می‌توان در تهیه انواع کاغذ استروک، کاغذ گلاسه، انواع مقوا و کاغذ‌های تحریر و محصولات سلولزی استفاده نمود.

همچنین از خمیر کاغذ بهداشتی، در تهیه انواع محصولات بهداشتی مانند دستمال توالت و دستمال کاغذی و سایر محصولات بهداشتی استفاده می‌گردد. خمیر کاغذ حتی در هنر‌های تجسمی نیز کاربرد دارد و از این محصول در ساخت انواع مجسمه‌ها استفاده می‌شود.

و در نهایت …

اگر مایل هستید که در خصوص صادرات خمیر کاغذ اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌توانید از مشاوره شرکت ستاره تجارت آسان بهره‌مند شوید. این شرکت با هدف حمایت از شما تاجران گرامی، در تمامی مراحل صادرات این محصول همراه شما خواهد بود برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‌توانید به صورت رایگان با ما تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X