صادرات کالا بدون کارت بازرگانی

صادرات کالا بدون کارت بازرگانی

صادرات کالا بدون کارت بازرگانی

در این مقاله قصد داریم به صادرات کالا بدون کارت بازرگانی بپردازیم. امر صادرات یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در هر کشوری تلقی می‌گردد و تجاری که در ایران مایل هستند فعالیت‌های وارداتی و صادراتی داشته باشند، باید بر اساس قوانین و مقرارت گمرکی کشور کارت بازرگانی داشته باشند ولی در همه موارد نیاز به کارت بازرگانی نیست و تجار گرامی می‌توانند بدون داشتن کارت بازرگانی به صادرات و واردات بپردازند. اگر مایل هستید که شرایط صادرات کالا از ایران را بدون نیاز به کارت بازرگانی بدانید می‌توانید در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

 

افرادی که می‌توانند صادرات کالا بدون کارت بازرگانی را انجام دهند

کسانی که می‌توانند صادرات کالا بدون کارت بازرگانی را انجام دهند شامل چند دسته می‌شوند که بطور خلاصه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. این افراد می‌تواند بر اساس قانون بدون داشتن کارت بازرگانی کار واردات و صادرات را انجام دهد. اولین گروه کسانی هستند که در مناطق مرزی کشور زندگی می‌کنند و برای ترخیص کالا‌های خود نیازی به کارت وارداتی ندارند.

افرادی در کشتی کار می‌کنند و یا در سواحل کشور مشغول به کار هستند نیازی به تهیه کارت بازرگانی ندارند و می‌توانند بدون ارائه این کارت به میزان تعیین شده از طرف گمرک کالا‌های مورد نیاز خانواده‌ و خودشان را تامین کنند.

افرادی که در خارج از کشور مشغول به کار هستند و یا از وزارت کار و امور اجتماعی کشور گواهینامه‌ی شغلی گرفتند نیازی به کارت بازرگانی ندارند. برخی از کالا‌ها که در کشور توسط گمرک غیر قابل فروش معرفی می‌شوند می‌توانند بدون کارت بازرگانی صادر شوند.

 

بهترین راه برای افرادی این کارت را ندارند چیست؟

بهترین راه برای کسانی که قصد دارند شروع به صادرات کالا بدون کارت بازرگانی کنند، استفاده از کارت بازرگانی شرکت‌های ترخیص کالا صادراتی و وارداتی مانند شرکت ما می‌باشد. با این روش کالای مورد نظر با نام دارنده‌ی کارت وارد و یا صادر می‌شود. تمامی عوارض و مالیات‌های موجود هم به نام شرکت ترخیص کننده‌ی کالا صادر می‌گردد و تاجر در نهایت با شرکت مربوط تسویه خواهد کرد.

 

معایب کارت بازرگانی

صادرات کالا بدون کارت بازرگانی شاید دشوار به نظر آید ولی داشتن کارت‌های بازرگانی هم مشکلات خودش را دارد از این رو این مشکلات می‌توانند برای هر تاجر‌ی مشکلاتی را ایجاد کند. اگر کارت بازرگانی خود را به دست افرادی سودجو دهید و او اقدام به واردات کالا‌های سنگین کند پرداخت تمامی مالیات آن اقلام برعهده‌ی شما خواهد بود.

اگر شخصی با کارت بازرگانی اقدام به واردات و یا صادرات کالا‌های ممنوعه کند نه تنها مجرم شناخته می‌شود بلکه عضویت او در اتاق بازرگانی نیز به صورت دائم یا موقتی باطل شده و کارت وی کاربردی نخواهد داشت. اقدام به دریافت کارت بازرگانی نیز می‌تواند بسیار زمان بر باشد از این رو بسیاری از تجار ترجیح می‌دهند که وقت خود را بر روی سایر امور تجاری معطوف سازند.

سخن پایانی

شما تجار گرامی می‌توانید کار صادرات کالا بدون کارت بازرگانی را به شرکت ستاره تجارت آسان بسپارید و در عوض تیم کارشناسان ما در تمامی مراحل موجود شما تجار گرامی را راهنمایی خواهند کرد. برای همکاری با مجموعه ما می‌توانید هم اکنون با شماره‌های ما تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X