اینویس کالا چیست؟

اینویس کالا چیست

اینویس کالا چیست؟

در این مقاله قصد داریم به یک سوال که اینویس کالا چیست بپردازیم. تجار گرامی باید بدانند که برای انجام بسیاری از امورات بازرگانی و گمرکی به مدارک و اسنادی مهم نیاز خواهند داشت که گواهی اینویس از مهم‌ترین آن‌ها تلقی می‌گردد. در واقع اینویس یک سند تجاری مهم است که فروشنده در آن زمان فروش محصولات و کالا‌های خود را در مقابل ارائه‌ی خدمات برای خریدار کالا صادر می‌نماید.

 

این گواهی در واقع نوعی سند می‌باشد که بین دو طرف معامله امضا می‌گردد. در واقع در بیانی ساده تر باید گفت که این سند یک گواهی تجاری مهم در انجام امورات گمرکی تلقی می‌گردد. این سند در بیشتر کار‌های بازرگانی مانند ترخیص کالا از گمرک مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک سند مهم در امر ترخیص کالا می‌باشد و در صورت عدم وجود این گواهی کالا فاقد ارزش‌های لازم می‌باشد.

اینویس کالا چیست

اطلاعات اینویس کالا چیست

اطلاعات اینویس کالا چیست برعکس بیشتر گواهی‌هایی که از پیش تعین شده هستند و قالبی مشخص دارند این ویژگی وجود ندارد زیرا، فروشنده می‌تواند بنابر سلیقه‌ی خود این سند را تنظیم کند، اما رعایت یک سری از قوانین مهم در انجام این کار ضروری می‌باشد. برای مثال تمامی اطلاعاتی که بر روی سند اینویس درج می‌گردد باید بر روی کاغذ مارک دار که دارای مارک شرکت فروشنده می‌باشد درج گردد.

این اطلاعات باید حاوی تاریخ صدور باشند تا معتبر گردند. اطلاعاتی که به فروشنده‌ی کالا مربوط می‌شود نظیر: نام شرکت، تلفن، آدرس پستی و سایر موارد مشابه نیز باید در این گواهی درج شود و همچنین اطلاعات گیرنده‌ی کالا نیز باید ذکر گردد. از مهم‌ترین اطلاعات دیگر که در این گواهی درج می‌شود می‌توان به کد تعرفه گمرکی، قیمت واحد کالا، قیمت کل کالا، تعداد کالا و مشخصات کالا اشاره نمود.

اینویس کالا چیست

تفاوت عمده‌ی اینویس با پروفرما در چیست

تفاوت اصلی اینویس کالا چیست این سند یا همان (فاکتور خرید) با پروفرما یا (پیش فاکتور) در این است که اینویس می‌تواند جنبه‌ی رسمی بیشتری داشته باشد ولی پیش فاکتور در بیشتر موارد جنبه‌ای غیر رسمی دارند. غیر رسمی بود پوروفرما به این معنا می‌باشد که ممکن است مفاد ذکر شده در پیش فاکتور طبق خواسته‌ی دو طرف معامله تغیر کند.

البته باید اعلام کنیم که انجام این تغیرات در پیش فاکتور باید قبل از امضای طرفین قرارداد صورت بگیرد. به طور کلی بعد از امضای فروشنده و خریدار مفادی که در پیش فاکتور ذکر شده است دیگر تغییر پذیر نخواهد بود. پروفرما معمولا بعد از تعیین شدن هر واحد از کالا‌یی که فروخته شده است تهیه و تنطیم می‌گردد و بعد از برسی پیش فاکتور و توافق طرفین معامله بر روی قیمت‌ها، گواهی اینویس صادر می‌شود.

سخن پایانی

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی این سوال که اینویس کالا چیست می‌توانید با شرکت ستاره تجارت آسان همکاری نماید. شرکت ما با داشت سال‌ها تجربه در امور بازرگانی شما تجار گرامی را در گرفتن گواهی اینویس کالا همیاری خواهد نمود. گواهی اینویس یک از مهم‌ترین گواهی‌های بازرگانی می‌باشد که عدم دریافت آن برای تجار عزیز می‌تواند مشکلات ریز و درشتی زیادی را ایجاد کند. برای هکاری با ما و دریافت مشاوره‌های لازم می‌توانید با شماره‌های مجموعه تماس بگیرد.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X