پکینگ لیست چیست؟

پکینگ لیست چیست

پکینگ لیست چیست؟

در این مقاله به یک سوال مهم که پکینگ لیست چیست خواهیم پرداخت. یکی از اصطلاحاتی که در دنیای بازرگانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد همین سند یا لیست عدل بندی است. به طور کلی باید گفت که این سند دارای اطلاعاتی درباره‌ی محصول صادراتی و یا وارداتی ما می‌باشد، که این اطلاعات به دقیق‌ترین شکل ممکن ذکر می‌شوند.

در کنار فاکتور تجاری می‌توان این سند را نیز ارائه کرد ولی این سند نمی‌تواند جایگزین فاکتور تجاری گردد. در واقع لیست عدل بندی می‌تواند  توضیحات کاملی مربوط به مرسوله ارائه داده و حمل و نقل بین المللی کالا را حرفه‌ای‌تر کند. همچنین وجود این لیست باعث می‌شود که گیرنده‌ی کالا اطلاعات این سند را با اقلامی که در مرسوله وجود دارند مطابقت داده و از ارسال آن اطمینان حاصل نماید.

اطلاعات پکینگ لیست چیست

پیش‌تر به این سوال که پکینگ لیست چیست پرداختیم، این لیست حاوی اطلاعات بسیار زیادی می باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اطلاعاتی مانند: تعداد بسته‌ها، نوع بسته بندی مرسوله، ابعاد بسته، وزن خالص کالا، وزن ناخالص کالا، شماره تلفن فروشنده به همراه نام و آدرس کامل او، شماره تلفن خریدار به همراه نام و آدرس او، شماره و تاریخ صدور قرارداد، شماره و تاریخ صدور فاکتور، نحوه‌ی پرداخت، شماره Ic در برخی موارد، شرح کالا، کشور و محل بارگیری مرسوله و مشخصات کالا اشاره کرد.

پکینگ لیست چیست

مزایای استفاده از این سند

اطلاعت موجود در پکینگ لیست چیست و چه مزایایی دارد؟ برای اثبات امور مختلفی مانند بارنامه داخلی مفید خواهد بود. شما با تهیه این سند و وارد کردن اطلاعات آن در سیستم ‌های اینترنتی نیازی به یافتن اطلاعات درباره‌ی کالا نخواهید داشت زیرا، هر اطلاعاتی درباره‌ی کالا بخواهید در این سند ذکر شده است. اگر کالا یا مرسوله‌ی شما دارای شرایطی خاص باشد شما می‌توانید این شرایط ویژه را در این سند درج نمایید و ایمنی محصول خود را افزایش دهید.

لیست عدل بندی باعث می‌شود که کارگزاران گمرکی اطلاعات مرسوله را سریع‌تر وارد نمایند. از این سند می‌تواند به عنوان مدرک بارنامه‌ نیز استفاده نمود. به طور کلی استفاده از این سند مزایای ریز و درشت خودش را دارد که در هر صورت می‌تواند مفید باشد.

پکینگ لیست چیست

چگونه می‌توان این سند را تهیه نمود؟

برای تهیه پکینگ لیست می‌توانید از انواع فرم‌های مختلف کمک بگیرید. معمولا بیشتر اطلاعاتی که در لیست عدل بندی وجود خواهد داشت همان اطلاعاتی می‌باشد که شما در گواهی اینویس (Invoice) ثبت نمودید.

اما باید به چند نکته‌ی مهم هم توجه کنید که در این سند تعداد محصول فروخته شده، نوع بسته بندی کالا، شماره‌ی روی بسته بندی کالا، ابعاد بسته، وزن خالص و ناخالص کالا باید حتما درج گردد. تهیه این سند به همراه گواهی اینویس دید شما را نسبت به انواع کالا‌های وارداتی و صادراتی باز کرده و باعث می‌گردد که درک و شناخت بهتری نسبت به آن پیدا نمایید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره‌ی این سوال که پکینگ لیست چیست کسب نمایید می‌توانید هم اکنون با مجموعه ستاره تجارت آسان همکاری نمایید. مشاورین مجرب شرکت با داشتن سال‌ها تجربه در امور بازرگانی شما تجار گرامی را در تمامی مراحل موجود برای اخذ این سند یاری خواهند نمود. برای همکاری با ما فقط کافیست با شماره‌های شرکت تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X