بهترین کالا‌های صادراتی ایران چه هستند؟

بهترین کالا‌های صادراتی ایران

بهترین کالا‌های صادراتی ایران چه هستند؟

در این مقاله به بهترین کالا‌های صادراتی ایران خواهیم پرداخت و آن‌ها را به تجار گرامی معرفی خواهیم کرد. صادرات یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بازرگانی تلقی می‌شود که با وجود تحریم‌های جهانی هنوز‌ هم در ایران رونق خود را حفظ کرده است. سوال بسیار مهمی که تجار گرامی را همواره نگران می‌کند این است که کدام کالا‌های ایرانی برای صادرات بهترین انتخاب خواهند بود؟

از این رو تصمیم گرفته‌ایم که کالا‌های صادراتی ایرانی را در چهار دسته‌ی اقلام نفتی، غیر نفتی، غذایی و صنعتی به شما تجار گرامی معرفی نماییم. اگر تمایل دارید که با این کالا‌های صادراتی مهم ایرانی آشنا شوید لطفا در ادامه مقاله همراه با ما همراه باشید.

بهترین کالا‌های صادراتی ایران در صنایع نفتی

بهترین کالا‌های صادراتی ایران در صنایع نفتی شامل: صادرات نفت خام، گاز و صنایع پتروشیمی می‌باشد که نفت خام بیشترین حجم صادرات این گروه را به خود اختصاص می‌دهد.

صادرات نفت خام در کشور همواره به دلیل وجود تحریم‌های جهانی دچار نوسانات زیادی شده است و اطلاعات زیادی از حجم صادرات آن در دسترس نمی‌باشد اما، به طور کلی حجم صادات نفت خام ایران را در سال 1400 بیش از 2 میلیارد دلار تخمین می‌زنند. ایران با داشتن بیش از 400 میدان نفتی و گازی ظرفیت تولید بیش از 340 میلیارد بشکه نفت را داراست.

بهترین کالا‌های صادراتی ایران

بهترین کالا‌های صادراتی غیر نفتی ایرانی

بهترین کالا‌های صادراتی در صنایع غیر نفتی شامل: انواع پلاستیک، مواد شیمیایی آلی، آهن و فولاد، خاک و سنگ، نمک، گوگرد، مواد گچ کاری، آهک و سیمان، مس و روی، سنگ معدن، انواع کود‌های شیمیایی بخصوص کود اوره، کانی‌های گرانبها، فلزات خاکی کمیاب، ترکیبات آلی یا معدنی، مواد شیمیایی معدنی و سایر موارد این چنینی می‌گردد.

عمده مقاصد صادرات غیر نفتی ایران می‌توان به چین، عراق، سوریه، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، هند و افغانستان اشاره نمود.

بهترین کالا‌های صادراتی در صنایع غذایی (محصولات کشاورزی و دامی)

از بهترین کالا‌های صادراتی ایران در صنایع غذایی می‌توان به محصولاتی نظیر: توتون، گیاهان دارویی، زرشک، گلاب، گردو و بادام، گندم، جو و یونجه، مغز‌های روغنی نظیر تخمه آفتاب‌گردان، مرکبات بخصوص پرتقال، کشمش، انواع صیفی جات مانند سیب زمینی و بادمجان، کالا‌های خاص مانند عسل، پسته، زیتون و انجیر در زمینه‌ی محصولات کشاورزی اشاره نمود. در حوزه‌ی محصولات دامی نیز ایران پیشرو می‌باشد و صادرات زیادی را به کشور‌های منطقه انجام داده است.

از مهم‌ترین و پرسود‌ترین محصولات دامی ایران می‌توان به انواع گوشت گاو و گوساله، گوشت مرغ، ماهی، میگو و خاویار اشاره نمود و باید اعلام کنبم که این محصولات در کشور‌های منطقه و اروپا خواهان بسیار زیادی دارند.

بهترین کالا‌های صادراتی ایران

کالا‌های صادراتی ایرانی در حوزه‌ی صنعت

بهترین کالا‌های صادراتی در این حوزه شامل اقلامی نظیر: محصولات پلیمیری، نساجی و پوشاک، ماشین سازی و تجهیزات آن، لوازم خانگی، صنایع برق، کالا‌های دارویی، محصولات سلولزی، کالا‌های حوزه‌ی آی تی، کالا‌های چوبی و انواع خودرو می‌گردد.

سخن پایانی

اگر مایل هستید که درباره‌ی بهترین کالا‌های صادراتی ایران اطلاعات بیشتری را کسب کنید. می‌توانید هم اکنون از مشاوره‌ی تیم ستاره تجارت آسان بهره‌مند شوید. تیم شرکت ما با داشتن سال‌ها تجربه در کار‌های بازرگانی شما تجار گرامی را در تمامی مراحل همیاری خواهند نمود. برای همکاری با ما کافیست با شماره‌های شرکت تماس بگیرید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X