صادرات کالا به عراق

صادرات کالا به عراق

صادرات کالا به عراق

ایران در زمینه‌ی صادرات کالا به عراق و سایر کشور‌های منطقه بسیار موقعیت مناسبی دارند از این رو، صادرات به عراق به دلیل شرایط اقلیمی این کشور می‌تواند برای ایران یک فرصت بازرگانی بسیار مطلوب تلقی گردد. کشور عراق برای واردات محصولاتی که در دسته‌ی غذایی طبقه بندی می‌شوند بشدت به واردات کالا وابسته شده است.

یکی از اصلی‌ترین بازار‌های منطقه که تجار ایرانی آن را مورد هدف خود قرار می‌دهند بازار کشور‌هایی مانند عراق است. از مهم‌ترین رقبای ایران در صادرات کالا به عراق می‌توان کشور‌هایی نظیر: آمریکا، کره‌ی جنوبی، ترکیه و چین را نام برد. اگر مایل هستید که درباره‌ی صادرات کالا به این کشور اطلاعات بیشتری را کسب کنید، لطفا در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه شوید.

قوانین گمرکی کشور عراق

برای صادرات کالا به عراق باید کمی از شرایط و قوانین گمرکی این کشور‌ هم بدانید. کشور عراق در خود بیش از 19 پایانه گمرکی را جای داده است که در میان این پایانه‌ها، پایانه‌ی ابراهیم خلیل و پایانه‌ی زاخو از امکانات بیشتری برخوردارند. بر اساس قوانین بازگانی این کشور تمامی اقلام وارد شده باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

صادرکنندگان کالا به عراق باید نسبت به درج برچسب لاتین و عربی بر روی مرسوله حساسیت زیادی به خرج دهند. طبق این قوانین، درج توضیحات و مشخصات به زبان فارسی بر روی کالا‌ها ممنوع می‌باشد. عراق از کشور‌های می‌باشد که استاندارد‌های بالایی برای ارزیابی بسته بندی محصولات وارد شده محسوب کرده است و همچنین تعرفه‌‌های گمرکی در عراق بسته‌ به نوع کالا و محصول متغیر می‌باشد.

صادرات کالا به عراق

مدارک مورد نیاز برای صادرات کالا به این کشور

برای صادرات کالا به عراق باید مدارک مورد نظر را آماده کرده و بر اساس این مدارک صادرات کالا را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با این مدارک می‌توانید با کارشناسان مجموعه‌ی ما مشورت نمایید.

این مدارک شامل: درج برچسب اطلاعات دو زبانه‌ی عربی و انگلیسی بر روی تمامی مرسوله‌ها، ارسال کالا بر اساس استاندارد‌های این کشور، داشتن تاییدیه بازرسی و دریافت گواهی COC، داشتن اسنادی مانند فاکتور فروش و گواهی مبدا، بسته بندی مناسب و استاندارد، کارت بازرگانی، پکینگ لیست، درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا به زبان انگلیسی و سایر مدارک و اطلاعات مورد نظر خواهد شد.

بهترین کالا‌های صادراتی به عراق کدام‌اند؟

صادرات کالا به عراق بیشتر شامل چهار گروه از محصولات مواد غذایی، صادرات انواع خشکبار، مصالح ساختمانی و انواع وسایل خانگی می‌شود. هم اکنون محصولات ساختمانی و انواع ماشین آلات از کالا‌های پرسود برای صادرات به این کشور تلقی می‌شوند.

از پرسود‌ترین کالاهای مناسب برای صادرات به این کشور می‌توان به محصولات و مواد پلاستیکی، منسوجات، انواع مصالح ساختمانی، ماشین آلات صنعتی، قطعات خودرو، چرم و محصولات چرمی، انواع غذا‌های کنسروی، محصولات دامی و فراورده‌های لبنی، فلزات گران‌بها، تجهیزات الکترونیکی و دارو و لوازم پزشکی اشاره نمود.

صادرات کالا به عراق

سخن پایانی

برای صادرات کالا به عراق می‌توانید هم اکنون با شرکت ستاره تجارت آسان همکاری نماید. مشاوران مجموعه‌ی ما شما تجار عزیز را در تمامی مراحل صادرات کالا همیاری خواهند نمود. برای همکاری با ما فقط کافیست با شماره‌های شرکت تماس بگیرید. از اینکه با ما در این مقاله نیز همراه شدید بسیار سپاس گذاریم.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X