صادرات کالا به افغانستان

صادرات کالا به افغانستان

صادرات کالا به افغانستان

در این مقاله می‌خواهیم به صادرات کالا به افغانستان بپردازیم و شما تجار گرامی را با قوانین و شرایط آن بیشتر آشنا کنیم. افغانستان یکی از بزرگترین وارد کنندگان محصولات کشاورزی و صنعتی از ایران تلقی می‌گردد. به دلیل وجود سال‌ها جنگ‌های داخلی بسیاری از تجار خارجی از تجارت با این کشور دست کشیده‌اند، ولی روابط بازرگانی ایران همچنان با افغانستان باقی مانده است.

افغانستان از کشور‌هایی می‌باشد که واردات بیشتر کالا‌های خود را از ایران انجام می‌دهند و می‌توان پاکستان را یکی از اصلی‌ترین رقبای ایران در صادرات محصولات محسوب کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی صادرات کالا به این کشور می‌توانید در ادامه مقاله ما را همیاری کنید.

 

 

صادرات کالا به افغانستان و شرایط گمرکی آن

قوانین صادرات کالا به افغانستان و تعرفه‌ی محصولات برای تمامی اقلام یکسان نبوده و متفاوت است. طبق قوانین گمرکی افغانستان، تعرفه‌ی واردات محصولات و مواد خام صنعتی حدود 1 درصد، روغن حدود 5 درصد و پوشاک نیز 25 درصد است. اتاق تجارت بین المللی افغانستان، اداره‌ انکشاف صادرات و اتاق تجارت و صنایع افغانستان سه تشکل تجاری اصلی در افغانستان را تشکیل می‌دهند. جامعه‌ی افغانستان یک جامعه‌ی مصرف‌گرا نبوده و تعطیلی کارخانه‌ها و تولیدی‌های مختلف این کشور باعث شده که نیاز به واردات کالا داشته باشد.

بیشتر نام‌ها و نشان‌های تجاری ایرانی در افغانستان شناخته‌ شده‌تر هستند و احتمال اینکه مردم از این برند‌ها خرید کنند بیشتر است. دولت جدید این کشور تمایل بیشتری دارد که محصولات وارداتی را از کشورهای همسایه تهیه کند تا کشور‌های اروپایی و از اصلی‌ترین رقبای بازار ایران در صادرات کالا به این کشور می‌توان به چین، قزاقستان، هند و پاکستان اشاره نمود. مواد غذایی، سوخت و ماشین آلات از واردات اصلی افغانستان محسوب می‌گردد.

صادرات کالا به افغانستان

نکاتی قبل از صادرات کالا به این کشور که باید بدانید

برای صادرات کالا به افغانستان به این نکات هم توجه نمایید. این نکات شامل: برسی کامل محصول خود از لحاظ بهداشتی، برسی کامل شرایط ارزی ایران و افغانستان، بازاریابی و برندینگ حرفه‌ای کالای خود در افغانستان، صدور پیش فاکتور، بسته بندی استاندارد کالا، ارزش‌گذاری صحیح کالا، اخذ مجوز‌های لازم و اخذ گواهی بازرسی کالا می‌شود.

مانند سایر کشور‌ها نیز باید قبل از ارسال هرگونه مرسوله‌ای به این کشور قوانین گمرکی آن را مطالعه کنید. امر صادرات به افغانستان سودآور بوده ولی پیچیده‌تر از سایر کشور‌ها خواهد بود بنابراین پیش از اقدامات ذکر شده حتما از مشاوره‌ی کارشناسانی خبره بهره ببرید.

صادرات کالا به افغانستان

بهترین کالا‌های ممکن برای صادرات به افغانستان

برای صادرات کالا به افغانستان اقلامی نظیر: آهن و فولاد، تجهیزات پزشکی و ماشین‌آلات مهندسی پزشکی، انواع سبزیجات و میوه، خشکبار، روغن‌های گیاهی، پلاستیک، شیشه و ظروف شیشه‌ای، لوازم خانگی، آرد، گندم و برنج، مصالح ساختمانی بخصوص گچ و سیمان انتخابی مناسب هستند که از مهم‌ترین کالا‌های وارد شده به این کشور از سال 2018 تاکنون توسط اتاق بازرگانی این کشور معرفی شده‌اند.

سخن پایانی

برای صادرات کالا به افغانستان می‌توانید از مشاوره‌ی تیم ستاره تجارت آسان بهره‌مند شوید، برای همکاری با شرکت ما کافیست با شماره‌های مجموعه تماس بگیرید. از اینکه ما را در این مقاله همیاری کردید بسیار سپاس گذاریم.

 

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X