صادرات کالا به پاکستان

صادرات کالا به پاکستان

صادرات کالا به پاکستان

صادرات کالا به پاکستان می‌تواند یکی از فرصت‌های مناسب بازرگانی برای تجار ایرانی تلقی شود. داشتن مرز مشترک زمینی با این کشور یک مزیت عالی برای حفظ روابط تجاری با پاکستان محسوب می‌شود. پاکستان یکی از همسایه‌های جنوب شرقی ایران بوده که با بخش‌های زیادی از جنوب کشور ما ویژگی‌های یکسان فرهنگی و اجتماعی زیادی دارد.

اما باید یک نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشیم که سهم ایران از صادرات کالا به این کشور حدود یک درصد است و بخش عمده صادرات به پاکستان را کشور‌هایی نظیر چین، مالزی، اندونزی و سایر کشور‌های آسیای شرقی تامین می‌کنند، با این وجود ایران نیز پتانسیل بالایی برای رقابت با این کشور‌ها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی صادرات کالا به این کشور می‌توانید درادامه‌ی مقاله ما را همیاری کنید.

 

 

 

مقررات و تعرفه‌های گمرکی صادرات کالا به پاکستان

به طور کلی برای صادرات کالا به پاکستان، باید با قوانین و مقررات این کشور هم تجار آشنایی کاملی داشته باشند. به صورت کلی باید بروی تمامی مرسوله‌های ارسالی به پاکستان برچسب مشخصات به زبان اردو و انگلیسی زده شود و باید صلاحیت آن توسط وزارت یا بخش مربوطه تایید گردد.

برچسب‌ها حاوی مشخصاتی نظیر: نام تجاری محصول، اطلاعات سازنده، نام و آدرس وارد کننده‌ی محصول، تاریخ تولید و انقضای کالا، فهرست مواد تشکیل دهنده و سایر اطلاعات مهم دیگر باشند. تعرفه‌ها و عوارض گمرکی در پاکستان به طور مداوم در حال اصلاح شدن هستند و باید پیش از صادرات کالا از نرخ جدید این تعرفه‌ها اطلاعت مورد نظر را کسب کرد.

صادرات کالا به پاکستان

کالا‌های ممنوع برای واردات به پاکستان

به دلیل وجود فرهنگ و قوانین خاص در این کشور، صادرات کالا به پاکستان با برخی از ممنوعات همراه است که تجار گرامی باید با آن‌ها آشنایی کاملی داشته باشند. ورود هرگونه کالایی که با قوانین اسلامی مغایرت داشته باشند به پاکستان ممنوع است.

 

 

همچنین ورود مشروبات الکلی، رنگ‌هایی بر پایه‌ی بنزیدین، وسایل آتش بازی، ضایعات پلاستیکی پلی اتیلن و پروپیلن، لاستیک‌های رزوه‌ای، خز و پوست حیوانات به این کشور ممنوع می‌باشد. همچنین واردات کالا از هند به این کشور دارای یکسری محدودیت‌ است و فقط اقلامی می‌توانند از این کشور وارد پاکستان شوند که از پیش، توسط نهاد‌های مربوط و گمرک تایید شده باشند.

بهترین کالا‌های ایرانی که به پاکستان صادر می‌شود

برای صادرات کالا به پاکستان بر اساس لیستی که گمرک این کشور آن را اعلام نموده اقلامی نظیر: نفت و سوخت‌های فسیلی، آهن و فولاد، محصولات سرامیکی، انواع سبزیجات، فرش، مواد شیمیایی آلی، انواع سنگ‌های معدنی، آهک، سیمان، غلات، شیشه و محصولات شیشه‌ای انتخابی مناسب برای تجار ایرانی می‌باشد.

صادرات کالا به پاکستان

سوخت و نفت خام از مهم‌ترین اقلامی است که پاکستان به صورت دائم درحال واردات آن بوده و این کشور بیشتر سوخت مورد نظر خود را از چین تامین می‌کند و چین سهمی 22 درصدی از واردات کالا به این کشور را از آن خودش کرده است.

سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی صادرات کالا به پاکستان می‌توانید از مشاوره‌ی تیم ستاره تجارت آسان بهره  ببرید. تیم شرکت ما با داشتن کادری مجرب از کارشناسان با تجربه در تمامی امور بازرگانی همراه شما تجار عزیز خواهد بود. برای همکاری با مجموعه کافیست با شماره‌های شرکت تماس بگیرید.

 

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X