مجوزها و معافیت گمرکی

وقتی می‌خواهید کالایی را وارد خاک ایران کنید، باید آن را از طریق گمرک وارد کرده و سپس ترخیص کنید. اما در این حین ممکن است با توجه به نوع جنس، نیاز به مجوز داشته باشید. در مورد برخی کالاها مانند داروها و اسباب‌بازی‌های کودکان، نیاز است که ارگانی مجوز ورود کالا به خاک ایران را صادر کند. اما لزوما همه کالاها نیازی به مجوز ندارند.

اخذ مجوزها و معافیت گمرکی را به ما بسپارید! شرکت ستاره تجارت آسان با بیش از 30 سال سابقه به عنوان ترخیص‌کار گمرکی مفتخر است که در آزادسازی کالا همراه شما باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انواع مجوزها و معافیت گمرکی برای وارد کردن کالاها

برای وارد کردن کالا از خارج کشور به یکسری مجوز نیاز است و در این بین افرادی نیز معاف هستند. برای دریافت مجوزها و معافیت گمرکی بهتر است با یک ترخیص‌کار که تجربه زیادی در این زمینه دارد، همکاری کنید. ترخیص‌کار تمام مراحل از دریافت مجوز گرفته تا ترخیص کالا را به نیابت از شما انجام می‌دهد.

در ادامه برخی از مجوزها را با یکدیگر مقایسه و بررسی می‌کنیم.

مجوزها و معافیت گمرکی: استاندارد اجباری

مجوز استاندارد اجباری مجوزی است که همخوانی کیفیت کالا وارد شده را با استانداردهای مقرر شده می‌سنجد تا از ورود کالای بی‌کیفیت جلوگیری کند. این نوع مجوز در واقع نوعی حمایت از کالای ایرانی است که سبب می‌شود از کالای تولیدی داخل که کیفیت بالاتری دارد، بیشتر حمایت شود.

بهداشت

مواد خوراکی و آرایشی چون ارتباط مستقیم با سلامتی افراد دارند، باید حتما قبل از ورود آزمایش شوند. اگر بخواهید مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی وارد کنید، باید از وزارت بهداشت مجوزها و معافیت گمرکی لازم را دریافت کنید.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سازمان‌های وابسته به آموزش و پرورش است و تحت نظارت این وزارتخانه به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازد. برخی از کالاهایی که برای ترخیص نیاز به مجوز دارند، عبارت هستند از کالسکه، اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و کامپیوتری و غیره.

سازمان انرژی اتمی

انواع دستگاه‌های لیزر، دستگاه‌های رادیوگرافی، تلفن همراه، لامپ ماورا بنفش و غیره تحت نظر سازمان انرژی اتمی هستند و افراد جهت ترخیص باید از این سازمان، مجوزها و معافیت گمرکی مربوطه را دریافت کنند.

معافیت

به دلیل حمایت از تولید ملی و جهت ترغیب بازار داخلی برای تولید محصولات و همچنین تهیه برخی لوازم ضروری که بازار داخلی از تولید آن‌ها عاجز است، برخی از تولیدکنندگان از پرداخت بخشی یا کل مالیات و عوارض گمرکی معاف هستند. به عنوان مثال می‌توان به مواد خام جهت تولید دارو، ماشین‌آلاتی که برای کار کشاورزی استفاده می‌شوند و مواد اولیه برای تولید بسیاری از محصولات اشاره کرد.

کلام آخر درباره مجوزها و معافیت گمرکی

برای وارد کردن کالا به خاک ایران، باید از سلسله مراتب اداری به سلامت عبور کرده و مجوزهایی را اخذ کنید. برای این کار ضروری است که به قوانین اداری گمرک اشراف داشته باشید تا زمان و پول شما هدر نرود. بهتر است حتما برای دریافت مجوزها و معافیت گمرکی خود از یک شرکت ترخیص‌کار استفاده کنید تا کار شما به راحتی و بدون اشکال پیش رود.

شرکت ستاره تجارت آسان با بیش از ٣٠ سال سابقه در امر ترخیص، می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد و کار شما را راحت سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ستاره تجارت آسان مراجعه فرمایید.

X