راهنمای صادرات پلاستیک به عراق

صادرات پلاستیک به عراق

راهنمای صادرات پلاستیک به عراق

عراق در حال حاضر یک کشور اسلامی است و اکثر مردم این کشور مسلمان می‌باشند. صادرات پلاستیک به عراق، یکی از شیوه‌ها و مسیر‌های سودآور برای تجار ایرانی به شمار می‌رود. کشور عراق به دلیل داشتن اشتراکاتی با ایران مانند مرز جغرافیایی مشترک، دین یکسان، فرهنگ نزدیک، روابط سیاسی خوب می‌تواند بازار هدف مناسبی برای بازرگانان و تاجران ایرانی باشد. محصولات پلاستیکی ارزشمندترین صادرات ایران به عراق است.

 

انواع ظروف پلاستیکی

  • ظروف پلاستیکی بسته‌بندی
  • ظروف پلاستیکی مواد غذایی
  • ظروف پلاستیکی بهداشتی
  • ظروف پلاستیکی ادویه‌جات
  • ظر.ف پلاستیکی خرما
  • ظروف پلاستیکی آشپزخانه
  • ظروف پلاستیکی عرقیجات

 

صادرات پلاستیک به عراق

 

قوانین گمرکی عراق

کشور عراق مانند کشور‌های دیگر برای تجارت، قوانین و مقررات ویژه‌ای دارد که هر تاجر برای تجارت بایستی از این قوانین آگاهی کامل داشته و آن‌ها را به درستی رعایت کند. یکی از مهم‌ترین قوانین مربوط به صادرات کالا، قوانین گمرکی می‌باشد. عراق پایانه‌های گمرکی فراوانی دارد که در میان آن‌ها پایانه‌های زاخو و ابراهیم خلیل مجهزتر هستند. طبق قوانین صادرات، کالا‌ها باید کیفیت بالایی داشته باشند. درج برچسب لاتین و عربی بر روی اجناس برای تمامی بازرگانان الزامی است همچنین برچسب بایستی حاوی توضیحاتی به زبان عربی در مورد محصول، تاریخ تولید و انقضاء اجناس و … باشد اگر این توضیحات به زبان فارسی قید شود، در این صورت کالا به ایران برگشت می‌خورد. باید به بسته‌بندی اصولی و قیمت‌گذاری مناسب محصول هم توجه شود، البته تعرفه‌های گمرکی هر محصول بسته به نوع کالا درصدهای متفاوتی دارد.

 

 

مراحل صادرات پلاستیک به عراق

  1. الصاق برچسب به دو زبان انگلیسی و عربی بر روی تمامی اجناس صادراتی
  2. بسته بندی اصولی و استاندارد
  3. داشتن مجوز تطبیق کالا مطابق با استانداردهای معین شده عراق
  4. تطبیق داشتن محموله صادراتی با استانداردها و معیارهای الزامی در عراق
  5. اخذ کارت بازرگانی مورد تایید و معتبر با نام صادرکننده
  6. اخذ گواهی بهداشت از سازمان‌های مربوطه مانند سازمان غذا و دارو
  7. و …

نکاتی در باب فرهنگ مذاکره با عراقی‌ها

در مرحله اول هنگام ورود و شروع صحبت با طرف عراقی دست بدهید. در مرحله بعدی با شخص مقابلتان ارتباط چشمی برقرار کنید و در میان صحبت آن‌ها را با نام خانوادگی مورد خطاب قرار دهید. اگر در هنگام گفت‌و‌گو به شما چای تعارف شد، قبول کنید. تجار عراقی آداب چانه زنی دارند در این مورد صبر خود را افزایش دهید.  برای عراقی ها کیفیت اجناس بسیار مهم است؛ بنابراین پیش از شروع فعالیت تجاریتان این مورد را در نظر بگیرید.

 

صادرات پلاستیک به عراق

 

صادرات پلاستیک به عراق

امروزه مواد پلیمر ارزش و اهمیت زیادی در صنایع گوناگون دارد. از این مواد می‌توان کاربردهای بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف استفاده کرد. امروزه به دلیل بالارفتن قیمت ظروف، برخی استفاده از ظروف پلاستیکی را ترجیح می‌دهند و همچنین پلاستیک در صنعت ساختمان‌سازی، تایر خودروها و … استفاده می‌شود. این ماده‌ بسیار متنوع است و به ‌اندازه تنوعش کاربردهای گسترده‌ای دارد. یکی از کالا‌های ضروری کشور عراق، پلاستیک است که توسط بازرگانان ایرانی به این کشور در حجم و تنوع بالا صادر می‌شود. این محصولات شامل نایلون، بطری‌های پلاستیکی، ظروف یک‌بارمصرف، پروفیل درب و پنجره و … می‌باشد.

سخن پایانی

در این راهنما به بررسی موارد مهم در صادرات پلاستیک به عراق پرداختیم. کشورهای مختلفی مانند آمریکا، چین، کره، ایران  و… در صادرات انواع محصولات به این کشور در رده اول قرار دارند. اکثر صادرات‌ها مربوط به صادرات ظروف بسته‌بندی عسل، زعفران، ادویه می‌باشد. ظروف پلاستیکی ایرانی به دلیل کیفیت مواد اولیه‌ای که دارد باعث شده تا صادرات آن به عراق و کشورهای دیگر افزایش پیدا کند.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X