بررسی قوانین مربوط به مجوز صادرات

بررسی قوانین مربوط به مجوز صادرات

امروزه قوانین و مقررات زیادی برای مجوز صادرات انواع محصولات وضع شده است که این قوانین با توجه به کشور مبدا و مقصد متفاوت است . شما باید از تمام قوانین وضع شده آگاهی پیدا کنید تا بتوانید به شکل صحیح و به نحو احسن مجوز کالای مورد نظر خود را بگیرید. شرکت ستاره تجارت آسان می تواند شما را در این زمینه همراهی کند.

مراحل اخذ مجوز صادرات کالا

با یک مثال ساده در رابطه با صادرات زعفران این مراحل را متوجه شوید. از جمله مجوزها و مدارکی که اخذ آن ها برای مجوز صادرات زعفران اجباری می باشد، می توان به گواهی بهداشت دام نباتات، گواهی استاندارد، ارائه کارت بازرگانی و برگه ای که نشان دهنده ثبت محصولی به نام زعفران در گمرک است، اشاره کرد.مجوز صادرات

اخذ مجوز صادرات

به صورت کلی، شما برای صادرات کالا نیاز به یک سری از مجوزها دارید که عملا بدون آن ها، امکان صادرات هیچ محصولی را نخواهید داشت. روش اخذ مجوزهای لازم برای صادرات محصولات مختلف، متفاوت است. کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، بهداشت و سازمان ملی استاندارد جز مهم ترین ارگان های صادر کننده مجوز می باشند. برخی از این ارگان ها دوره های آموزشی آموزش صادرات و واردات برگزار می کنند.

روش اخذ مجوزهای لازم برای صادرات

برای اخذ مجوز صادرات باید مرحله به مرحله، مدارکی که مورد نیاز است را دریافت کنید. مرحله اول دریافت کارت بازرگانی می باشد. این کارت به نام شخصی است که صادرات را انجام می دهد. توجه کنید که اخذ مجوز صدور زمانی مورد نیاز است که برای صادرات یک کالا یا وسیله، توسط وزارت بازرگانی موافقت اعلام نشده باشد.

اخذ انواع گواهی جهت صدور مجوز صادرات

اخذ گواهی بهداشت و قرنطینه و گواهی استاندارد و تهیه صورت عدل بندی، از گزینه های بعدی است که باید از مراکز تهیه شود. اخذ مجوز صادرات از اولین مراحل شروع به کار صادرات یک کالا می باشد. صادرات کالا می تواند موجب افزایش سود افرادی باشد که در تولید یک محصول فعالیت می کنند و علاوه بر بازار داخلی به دنبال بازار خارجی نیز است. این افراد مسیری پر فراز و نشیب را طی می کنند و اخذ مجوز از اولین اقدامات به حساب می آید.

آسان ترین شیوه گرفتن مجوز

مجوز مراحل مختلفی دارد و نیازمند افرادی حرفه ای در این زمینه می باشد. راحت ترین شیوه برای گرفتن مجوز، اعتماد به شرکت های زبده در این زمینه است. شرکت ستاره تجارت آسان با سابقه درخشان و تیمی قوی در زمینه کارهای مرتبط با واردات و صادرات، می تواند در امر گرفتن مجوز صادرات شما را یاری کند.

 

 

کلام اخر

چگونگی گرفتن مجوز صادرات کالا صرفا به طی کردن برخی مراحل اداری نیست و شما باید این مراحل را به درستی طی کنید؛ در غیر این صورت شما از بازارهای مطرح جهانی حذف خواهید شد. اما نگران نباشید؛ شرکت ستاره تجارت آسان، شما را در این امر راهنمایی می کند.

شما می توانید با از طریق وب سایت یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X