بررسی گزارش هیئت اعزامی مجلس از گمرک هرمزگان با حضور وزیر اقتصاد

بررسی گزارش هیئت اعزامی مجلس از گمرک هرمزگان با حضور وزیر اقتصاد

بعد از اعزام هیئت پارلمانی مجلس به گمرکات استان هرمزگان برای بررسی عملکرد این دستگاه اجرایی  در خصوص اجرای رویه های مرتبط با واردات، صادرات و مبارزه با قاچاق کالا، جلسه بررسی گزارش این بازدید در کمیسیون اصل 90 برگزار شد. وزیر اقتصاد هم در این جلسه حضور داشت.

گفتنی است، هیئت پارلمانی مجلس به ریاست امیر خجسته و تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین کارشناسانی از فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اصل 90 به گمرکات استان هرمزگان اعزام و از گمرکهای شهید رجایی، قشم، لنگه،کیش و شهید باهنر بازدید به عمل آوردند. آخرین وضعیت ایکس ری های فعال در گمرکات استان هرمزگان به عنوان مهمترین مبادی رسمی ورود کالا به کشور یکی از نقاط مهم گزارش هیئت اعزامی بود.

در این بازدید نحوه اجرای رویه های قانونی مربوط به ترخیص کالا از مرحله ورود و اظهار  تا سازوکار اجرایی در درب خروج گمرک بررسی  و همچنین بر لزوم گزارش دهی شفاف از پرونده های کلان تشکیل شده مرتبط با قاچاق کالا تاکید شد.

در این بازدید، جلساتی با مدیران دستگاههای مختلف نظارتی استان برگزار  و گزارشهایی در خصوص رویه های صادرات، واردات، حجم و میزان قاچاق کالا در مبادی رسمی و غیر رسمی آماده شد. در نهایت روز گذشته گزارش بازدید مذکور از سوی رئیس هیئت اعزامی در کمیسیون اصل 90 مجلس با حضور اعضا، رئیس کمیسیون و تعدادی از مدیران ارشد گمرک ایران قرائت شد.

بر اساس اعلام رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس،  تلاشهای جدی برای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با دانه درشت ها انجام شده و از طریق فرآیند تحقیق و تفحص این رویه تکمیل خواهد شد.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X