مشاور تخصصی امور گمرکی چه کمکی در انجام امور گمرکی خواهد نمود؟

مشاور تخصصی امور گمرکی چه کمکی در انجام امور گمرکی خواهد نمود؟

هزاران محصول مختلف بصورت روزانه توسط بازرگانان به ایران وارد می شوند که تمامی این اشخاص برای ترخیص کالا های خود می بایست مراحل قانونی و اداری آن را طی کنند. انجام مراحل گمرک و واردات محصول، مستلزم داشتن دانش و تجربه گمرکی می باشد که بطور معمول اشخاص زمان مورد نیاز برای انجام این کار را ندارند، بنابراین در این مرحله نیاز به مشاوره مطرح می شود پس در نتیجه مشاور تخصصی امور گمرکی ورود پیدا خواهد کرد.

شما با استفاده از مشاوره و راهنمایی شرکت های خدمات بازرگانی نیازی به بررسی اخبار و قوانین مرتبط با گمرک نخواهید داشت و با استفاده از مشاوره در زمینه های متفاوت صادرات و واردات بیزینس تان را به خوبی پیش ببرید.

درواقع استفاده نکردن از مشاوره تخصصی امور گمرکی، می تواند هزینه بسیاری را برای بازرگانان در بر داشته باشد زیرا قوانین سخت گیرانه ای در شرایط امروز برای زمینه های مختلف صادرات و واردات تعیین شده و مراحل پیچیده آن نیازمند آگاهی کامل از آیین نامه های اجرایی دارد و متاسفانه این قوانین و آیین نامه ها دائما در حال تغییر هستند.

 

 

چه کسی مشاور تخصصی امور گمرکی است؟

می دانید که گمرک به تنهایی دارای پیچیدگی های بسیار زیادی می باشد در نتیجه آشنایی با قوانین و بخشنامه ها، مسلط بودن به دستور العمل ها و ترتیب اجرای شان و به روز بودن، امری بسیار دشوار و نیارمند وقت و انرژی مضاعفی می باشد که بطور معمول بازرگانان چنین وقتی را نخواهند داشت و دارای تسلط کافی برای انجام تمامی امور نیستند.

مشاور تخصصی امور گمرکی
مشاور تخصصی امور گمرکی

ثبت سفارش ها و مجوز ها

از جمله مسائلی که وارد کنندگان کالا در آن دچار مشکل می شوند، اخذ مجوز و ثبت سفارش است.

در چنین موقعیت هایی مشاور و ترخیص کار دارای توانایی و تخصص لازم و دانش مربوط به اصول انجام کار ها می باشند؛ به همین دلیل کار ها بسیار سریع تر و راحت تر انجام خواهد گرفت.

 

مشاور تخصصی امور گمرکی و امور بانکی

مسئله دیگری که بازرگانان در انجام آن به مشکل می خورند، انجام امور بانکی است که البته مشاورانی در این زمینه حضور دارند که بطور کامل با قوانین و مراحل امور بانکی و همچنین تجربه کافی برای انجام این امور دست و پا گیر را دارند.

مواردی همچون گشایش اعتبار و گرفتن کد های رهگیری دردسر های خود را به همرا دارند اما در برخی موارد تجار ترجیح می دهند این امور و همچنین ترخیص کالا و غیره را خود انجام دهند که در نهایت یکسری هزینه ها در بر دارد و با کمک گرفتن از ترخیص کار، از آن جلوگیری خواهد شد.

مشاور تخصصی امور گمرکی
مشاور تخصصی امور گمرکی

 

کلام آخر:

مهم ترین هزینه در شرایط فعلی اقتصادی ما، زمان است. رابطه بین صاحل کالا و ترخیص کار همچون رابطه وکیل و موکل هست.

همانطور که موکل می تواند خودش تمامی مراحل را انجام داده و از خود دفاع کند اما در اکثر موارد به دلیل نداشتن تجربه و دانش کافی بازنده دادگاه خواهد شد، در زمینه واردات کالا نیز صاحب کالا می تواند تمامی مراحل را خودش انجام دهد اما به دلیل نداشتن تجربه و دانش کافی امکان ضرر رسیدن و ایجاد مشکلات بیشتر وجود خواهد داشت.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X