مشاور بازرگانی به چه کسی گفته می شود؟

مشاور بازرگانی به چه کسی گفته می شود؟

در تجارت های بین المللی، شرکت های تجاری ای که به دنبال واردات و صادرات محصولات خود هستند، می بایست گزینه های مختلفی را در این مورد بررسی نمایند و با اطلاعات و دانش کافی در حوزه های گوناگون تجاری تصمیم گیری کنند؛ اما به دلیل قوانین پیچیده حاکم و گستردگی فعالیت های تجاری کسب تجربه کافی در همه ی این زمینه ها بسیاردشوار، زمان بر و پر هزینه می باشد، به همین دلیل شرکت های بازرگانی با ارائه خدمات مشاور بازرگانی، در تمام زمینه های تجاری می توانند به بازرگانان کمک کنند تا تجارت های خارجی و داخلی را با کمترین میزان زیان به انجام برسانند.

مشاور بازرگانی

در واقع تمام راهنمایی هایی که توسط مشاور بازرگان در جهت تسهیل فعالیت های تجاری به بازرگانان و تاجران ارائه می شود تا بتوانند با آگاهی کامل و زمان کوتاه به سودآوری های کلان اقتصادی راه پیدا کنند.

مشاور بازرگانی چه کاری انجام می دهد؟

مشاور بازرگانی به شخص تحصیل کرده و آشنا به قوانین در زمینه اقتصاد گفته می شود که می تواند با تخصص و تجربه ی کافی در زمینه ی فعالیت های مختلف تجاری مانند چگونگی روش های واردات یا صادرات محصول به بازرگانان کمک کند. هر بازرگان و تاجری برای رسیدن به سود آوری های کلان و توسعه اقتصادی در حوزه تجارت های بین الملل بایستی از راهنمایی های مشاورین بازرگانی استفاده نماید.

انواع خدمات مشاوره بازرگانی

 پیش از آنکه به ضرورت دریافت مشاور بازرگانی در کسب و کارهای بین المللی و فعالیت های تجاری همچون صادرات و واردات کالا بپردازیم، لازم است بگوییم که خدمات مشاوره بازرگانی شامل چه مواردی می شود یا در واقع مشاورین و متخصصین در این حوزه در چه زمینه هایی به تجار و بازرگانان مشاوره می دهند.

فعالیت های تجاری در حوزه های گوناگون خارجی و داخلی وجود دارد بنابراین، بازرگانان و تاجران باید اطلاعاتی کامل در زمینه تمام فعالیت های تجاری چه آن هایی که در خارج از مرزهای کشور هستند و چه آن هایی که در داخلند، داشته باشند. برای آسان شدن این روند خدمات مشاوره بازرگانی به دسته های گوناگونی تقسیم بندی شده است:

  • مشاوره واردات و صادرات کالا
  • مشاوره در زمینه انجام امور گمرکی
  • مشاوره بازرگانی خارجی

دلیل نیاز یک کسب و کار به مشاور بازرگانی

با توجه به دسته بندی هایی که در بالا مطرح شد و همچنین خدمات گوناگون مشاوران بازرگانی در حوزه های مختلف فعالیت های تجاری بین المللی، می توان گفت که برای انجام هر تجارتی به بهترین نحو، نیاز داریم تا با افراد آگاه در این زمینه مشورت کنیم.

مشاور بازرگان

نتیجه گیری

اگر بدون آگاهی کافی فعالیت های تجاری را پیش ببرید، نه تنها سودی برایتان ندارد بلکه وقت و هزینه زیادی را از شما خواهد گرفت. بنابراین بهترین راه برای توسعه تجارت، استفاده از دانش افراد متخصص در این زمینه، دانش آن ها و تجربیاتشان می باشد. این افراد با ارائه مشاور بازرگانی به طور کاملا حرفه ای می توانند در تصمیم گیری مناسب در جهت توسعه تجارتتان به شما کمک کنند.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X