بررسی مراحل صادرات طلای سرخ

بررسی مراحل صادرات طلای سرخ

کشور ایران جز اولین صادر کننده این گیاه با ارزش می باشد که مرغوب ترین آن ها را دارد. ما در این مقاله مراحل صادرات زعفران

را بررسی می نماییم.

تجارت زعفران در دنیا

تقریبا 90 درصد زعفران موجود در جهان توسط ایران تولید می گردد اما فقط 10 درصد از آن تجارت جهانی می باشد.  پس از آن کشورهایی مانند افغانستان، هند، ، ايتاليا، مراکش، اسپانيا، يونانريا و چین تولید کننده هستند. همان طور که می دانیم صادرات زعفران تجارتی بسیار پرسود می باشد. این گیاه طلای سرخ نامیده می شود و دلیل آن قیمت زعفران است.

آمار صادرات زعفران از ایران

طبق گزارش هایی که در سازمان توسعه تجارت در کشور ایران وجود دارد، ارزش صادرات در 2017 نسبت به 2016 پیشرفت فوق العاده ای کرده است. از آنجایی که ایران قطب تولید زعفران دنیا است، این آمار دور از انتظار ما نمی باشد. زعفران به کشورهایی مانند اسپانیا، ایالات متحده ی عربی، ترکیه، چین و.. صادر می گردد.

بررسی مراحل صادرات زعفران

در حالت کلی صادرات تمام محصولات نیازمند یک استراتژی و برنامه ای دقیق که همه ی شرایط را در نظر گرفته باشید، است. در این جا مراحل صادرات زعفران گفته می شود.

1- بررسی بازار هدف جهت صادرات طلای سرخ

از مهم ترین مراحل صادارات زعفران می توان به انتخاب بازار هدف اشاره نمود. جهت پیدا کردن بهترین بازار لازم است به آمار گذشته ی وارادات و همچنین درک نیاز کشور هدف را مورد بررسی قرار داد. درواقع اطلاعات مورد نیاز را بایستی به دست آورد.

2-قیمت زعفران صادر شده

قیمت گذاری از مراحل صادرات زعفران می باشد. جهت این امر لازم است از کمیسیون قیمت گذاری کمک گرفت. همان طور که می دانیم قیمت گذاری این گیاه بر اساس مرغوبیت آن می باشد. درواقع هرچه عیار بالاتر، قیمت بیشتر است.

 در قیمت گذاری، قانون های صادرات و بازار هدف مورد توجه قرار می گیرد. از عوامل موثر دیگر می توان به هزینه های لوگو و بسته بندی، حمل و نقل، بیمه و سایر هزینه ها اشاره کرد.

3- تهیه زعفران

تهیه و تعبیه زعفران خوب جهت صادرات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. اگر همه ی مرحله ها، کاشت و برداشت توسط خود صادر کننده انجام گیرد، مدیریت و کنترل تجارت را به نحو بهتری می‌تواند در دست بگیرد.

مراحل صادرات زعفران

4- بسته بندی مناسب

اولین چیزی که مشتری را جذب می نماید، بسته بندی محصول می باشد. جهت استقبال و فروش بیشتر زعفران در دیگر کشورها بسته بندی نقش بسزایی دارد. بنابراین انتخاب بسته بندی، لوگوی مناسب و زیبا بسیار مهم است.

زعفران بایستی در بسته های 30 گرمی قرار بگیرد، زیرا بیشتر از این مقدار عمده محسوب می شود. بسته بندی لازم است با سلیقه ی مردم سازگار باشد.

5- دریافت مجوز های لازم برای صادرات

مدرک های مورد نیاز جهت صادرات عبارت اند از:

گواهی های بهداشت دامی نباتات، استاندارد ،کارت بازرگانی، معرفی نامه اظهارکننده ی زعفران و مجوز صدور

6- ثبت کردن محصول در گمرک جهت ارسال

پس از اخذ همه ی مجوزها بایستی محصول در گمرک ثبت گردد.

مرحله آخر

آخرین مرحله از مراحل صادرات زعفران، بررسی محصول ارائه شده و همه ی مدارک ارسالی می باشد. اگر تایید صورت گیرد، پروانه صادرات محصول ارائه می گردد.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X