بررسی مجوز انتشارات کتاب چیست ؟

بررسی مجوز انتشارات کتاب چیست ؟

مسئولین تمامی کشورها به لحاظ حفظ آثار نویسندگان و جلوگیری از کپی‌ رایتینگ از این آثار، مراکزی تشکیل داده‌اند که با اعطای مجوزهای قانونی، مجوز انتشارات کتاب را به نویسنده آن اعطا می کنند تا دیگر امکان کپی از کتاب وجود نداشته باشد. همچنین هرکشور با توجه به قوانین و قواعد خاص خود، محدودیت هایی برای چاپ و نشر کتاب داشته که با در نظرگرفتن مجوز‌ها، این مورد (جلوگیری از کپی رایتینگ) رعایت می‌شود تا کتابی برخلاف قوانین و ضوابط چاپ نگردد.

مجوز انتشارات کتاب

چرا باید مجوز چاپ کتاب بگیرید ؟

 پاسخ به این پرسش بسیار آسان می باشد، هیچ کتابی بدون گرفتن مجوز انتشارات کتاب، اعتبار و ارزشی نخواهد داشت و هرگونه کپی از آن کاملا قانونی است؛ جدای از آن چاپ غیر مجاز و بدون مجوز کتاب پیگیرد قانونی دارد.

محل قرار گیری مجوز های کتاب در صفحه های نخست می باشد که می‌توانید برای اطلاع از قانونی بودن کتاب، استعلام آن را بگیرید.

هزینه اخذ مجوز چاپ

به صورت حدس و گمان نمی‌توان مقداری را برای هزینه های اخذ مجوز کتاب بیان نمود، چون امکان کم یا زیاد شدن  آن بسته به شرایط کشور متغییر می باشد. برای اطلاع از هزینه اخذ مجوز انتشارات کتاب، شما می‌توانید از طریق سایت با ما در ارتباط باشید.

چگونه مجوز چاپ کتاب بگیرم ؟

تنها راه گرفتن مجوز کتاب، اقدام به واسط یک ناشر می باشد و شما نمی‌توانید به عنوان یک نویسنده برای اخذ مجوزها اقدام نمایید. اما می توانید از طریق مشاوران زبده ما در این زمینه مشاوره گرفته تا کارتان آسان تر شود.

مجوز چاپ کتاب

با در نظر گرفتن توضیحاتی که در قسمت های بالا داده شد، متوجه شدید که برای گرفتن مجوزهای کتاب، نیاز می باشد تا از طریق یک ناشر اقدام کرده و در نتیجه تنها کاری که نیاز می باشد شما انجام دهید، آماده‌سازی کتاب و ارائه آن به ناشر است که شرکت ستاره تجارت آسان می تواند تمامی این اقدامات را به سادگی برای شما انجام دهد.

درخواست مجوز انتشارات کتاب

برای همکاری با ناشران، شما نیازی به اخذ مجوز و یا مدارک تحصیلی نداشته و در کل چاپ کتاب نیازی به مدارک تحصیلی و مجوز دیگری ندارد.

چگونه مجوز نویسندگی بگیرم ؟

نویسنه ها نیازی به مجوز ندارند و این کتاب می باشد که نیاز دارد تا تمامی مجوزهای آن اخذ گردد، در غیر این صورت به هیچ وجه امکان چاپ و نشر آن کتاب نیست. پس مجوز انتشارات کتاب نیازی به جواز نویسندگی ندارد.

مدت زمان اخذ مجوز چاپ کتاب

اخذ مجوز انتشارات کتاب در مراحل متفاوتی از آماده‌سازی کتاب انجام می‌گیرد، مثلا مجوز طرح جلد بعد از آماده‌سازی طرح جلد اخذ می‌گردد که تقریبا در مراحل پایانی کار می باشد و مجوز شابک در اوایل آماده سازی اخذ می‌شود .اما اگر فرض بر این باشد که کتاب آماده چاپ است، به طور منطقی تا 20 روزکاری اخذ مجوز زمان لازم دارد.

کلام آخر

در این مقاله با نحوه اخذ مجوز انتشارات کتاب آشنا شدیم. برای اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ مجوز می توانید با کارشناسان ما از طریق سایت در ارتباط باشید.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X