بررسی گواهی بازرسی کالا

بررسی گواهی بازرسی کالا

گواهینامه بازرسی کالا یک گواهی می باشد که عموما برای واردات اقلام کالایی مثل محصولات گوشتی، کالا های فاسدشدنی و تجهیزات صنعتی مورد نیاز است. این گواهی قرار داشتن کالا ها در شرایط مناسب و داشتن مشخصات و ویژگی های مورد نیاز آن ها را تایید می کند. همچنین تایید می نماید که حجم اعلام شده کالا ها هنگام خروج از بندر درست باشد. این گواهی یا تاییدیه را گزارش یا گواهی بازرسی می نامند.

ریشه تاریخی

پس ازجنگ جهانی دوم برای پاسخگویی به این نیاز تجارت جهانی و برطرف نمودن این مشکل و کمک به رشد تجارت بین المللی و دادن اطمینان بیشتر به طرفین داد و ستد به ویژه وارد کنندگان کالا، شرکت های بازرسی بین المللی پا به عرصه تجارت جهانی نهادند و در کنار بانک ها، شرکت های بیمه و شرکت های حمل و نقل جا گرفتند و بازوی فنی وارد کنندگان کالا معرفی شدند.

گواهی بازرسی کالا

سند تجارت کالا

بنابراین در این مواقع بازرسی قبل از حمل PRE SHIPMENT INSPECTION یا به اختصار PSI در تجارت بین المللی مطرح می گردد. خریدار فقط از طریق این سند می تواند اطمینان حاصل کند، کالای تحویل داده شده به متصدی حمل و نقل یا شرکت کننده، از لحاظ کیفی، کمی و سایر مشخصات با قرارداد فروش منطبق است.

گواهی بازرسی کالا برای چه زمانی لازم است؟

زمانی که ارزش کالای خریداری شده خیلی زیاد می باشد و یا زمانی که با یک مشتری با حساسیت بالا سر و کار دارید، ممکن است که از شما گواهی بازرسی و استاندارد تقاضا کند. این گواهی به مشتری اطمینان می دهد که کالا دقیقا محصول مورد نظر او است و از لحاظ کیفی نیز مطابق با خواست خریدار می باشد. در صورتی که مشتری بر دریافت این گواهی اصرار داشته باشد، ما می توانیم برای شما در شرکت ستاره تجارت آسان این کار را برای مشتری انجام دهیم.

مدت زمان گرفتن گواهی

مدت زمان تحویل تمام اسناد و مدارک مد نظر خریدار نظیر نقشه، بروشور، مشخصات فنی و غیره به شرکت بازرسی کننده کالا حداقل 2 هفته قبل از بازرسی کالا است. اگر مدارک نام برده در زمان مشخص شده به وسیله خریدار یا نماینده آن به شرکت بازرسی کننده کالا تحویل داده نگردد، این مدارک ملاک انجام بازرسی قرار نمی گیرد و بنابراین شرکت بازرسی مسئولیتی در برابر آن ندارد.

شرکت آسان تجارت

این شرکت با داشتن نیروهایی زبده و ماهر همچنین کارشناسان متخصص در زمینه گرفتن گواهی به شما کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن گواهی بازرسی کالا را دریافت کرده و بتوانید تجارت خود را به درستی و بدون نگرانی و دغدغه به اتمام برسانید. پس از طریق سایت با مشاوران ما ارتباط برقرار کرده و از نحوه انجام این کار اطلاع حاصل کنید.

کلام آخر

در یک جمع بندی متوجه می شویم که صدور گواهی بازرسی کالا یک فرایند مهم و ضروری در امر تجارت است که باید برای برخی از کالاها حتما صادر شود تا از نوع و کیفیت محصول اطمینان حاصل شود. شما می توانید این مسئولیت خطیر را به عهده تیم حرفه ای ما بگذارید.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X