بررسی تعرفه گمرکی صادرات زعفران

بررسی تعرفه گمرکی صادرات زعفران

آگاهی از تعرفه گمرکی صادرات زعفران یکی از دغدغه های اصلی صادر کنندگان است. آیا می دانید ایران بیش از 95 درصد تولید زعفران در دنیا را دارد و محصولش را 45 کشور جهان صادر می‌کند؟ سالیانه حدود ۲۵۰ تن زعفران در جهان تولید می شود که 230 تن آن متعلق به ایران می باشد. سالانه حدود 7 تن ذعفران از ایران به کشورهای دیگر صادر می گردد که به نوعی این محصول را یک کالای استراتژیک  می کند.

مجوزهای لازم جهت صادرات زعفران

صادرات انواع زعفران مستلزم اخذ مجوز از تحقیقات صنعتی ایران و موسسه استاندارد می باشد. همچنین گواهی بهداشت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گواهی قرنطینه دامی و نبات نیز حسب مورد درخواست خریداران زعفران، لازم می باشد.

بیشترین خریداران زعفران در دنبا

بیشترین زعفران ایرانی به کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آمریکا، فرانسه، هند، سوئد، سوئیس، آرژانتین، انگلستان و آلمان در سال 2011 صادر شده اند. اگر می خواهید که میزان صادرات بیشتری داشته باشید، بسته بندی زیر 30 گرم انجام دهید؛ زیرا بیشترین مقدار تقاضا در این مقدار می باشد.

تعرفه گمرکی زعفران

مقررات صادرات و واردات زعفران

برای خروج زعفران از ایران، مقررات و محدودیت های ویژه ای است. اما بردن زعفران به خارج از مرزهای کشور ایران به صورت مسافری مانعی ندارد. اما به مقداری که جنبه تجاری نداشته باشد که یک مقدار مشخص شده ای است.

 چه مقدار زعفران را می توان به صورت مسافری از کشور خارج نمود؟

 حداقل مقدار مجاز خروج زعفران به ازای هر گذرنامه 100 گرم می باشد. خارج کردن بیش از این مقدار، جنبهٔ تجاری داشته و برای آن باید کارت بازرگانی اخذ کنید. تعرفه گمرکی صادرات زعفران نکته ای است که باید حتما در نظر بگیرید. با کارت بازرگانی می توانید زعفران خود را به گمرک برده، اظهار نموده و پروانهٔ صادراتی اخذ کنید.

شرایط صادرات زعفران

  • خرید یا تولید زعفران مرغوب
  • بسته بندی حرفه ای زعفران در سطح جهانی برای صادرات
  • داشتن گواهی استاندارد
  • داشتن گواهی بهداشت دامی
  • ارائه کردن کارت بازرگانی

تعرفه گمرکی صادرات زعفران

صادرات زعفران حقوق گمرکی  عوارض و مالیات ندارد. ولی در بعضی موارد، مثل خروج زعفران به صورت فله یا بسته بندی نشده محدودیت هایی دارد. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدام، با دفتر صادرات گمرک ایران دربارهٔ محدودیت های موجود، تعرفه صادرات زعفران یا حتی تعرفه واردات زعفران مشورت کنید. شرکت آسان تجارت می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

مدارک جهت گرفتن مجوز
  • گواهی بهداشت
  • گواهی استاندارد
  • گواهی قرنطینه دامی نباتی
  • کارت بازرگانی

هر کدام از این مجوزها را باید از نهادهای مربوط به خود با طی مراحل قانونی مربوطه اخذ کرد.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا درباره تعرفه گمرکی صادرات زعفران توضیح داده شود. صادرات زعفران این روزها بازار خوبی پیدا کرده است اما صادر کردن آن نیازمند داشتن یکسری شرایط و داشتن اطلاعات است که شرکت ستاره تجارت آسان، با تیمی حرفه ای در زمینه صادرات و گرفتن انواع گواهی و مجوز می تواند شما را در این راه یاری کند.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X