بررسی قوانین حقوق ورودی گمرک

بررسی قوانین حقوق ورودی گمرک

جهت بررسی قوانین حقوق ورودی گمرک با ما همراه شوید. حقوق ورودی کالا بدین معنی می باشد که واردکننده کالا ها باید درصدی از ارزش کل کالاها را به اداره گمرک آن کشور تحت عنوان حقوق ورودی پرداخت کند تا اجازه ورود کالا ها به خاک آن کشور صادر گردد که این حقوق به خزانه هر کشور واریز شده و از جمله درآمدهای اصلی به حساب می آید که میزان آن در کشورهای مختلف و برای هر کالا متفاوت است. روش تعیین این میزان بر اساس سیاست ها پیچیده بوده و گزینه‌های بسیاری مورد بررسی قرار می گیرد تا این میزان برای هر کالا تعیین شود.

حمایت از کالاهای داخلی

یکی از این آیتم ها، میزان تولید کالای مورد نظر در کشور واردکننده می باشد که معمولا برای حمایت از کالای ساخت داخل، میزان حقوق ورودی آن کالاها را بالا برده تا کالاهای تولید داخل کشور مورد مصرف بیشتر واقع شوند و یا در صورت عدم تولید کالاها، میزان حقوق ورودی آن را کاهش داده تا قیمت آن محصول در کشور کنترل گردد.

حقوق ورودی در بند یک ماده یک قانون امور گمرکی تعریف شده است که شامل 2 قسمت می باشد :

  • حقوق گمرکی (که برای همه کالا ها ۴% است و توسط مجلس وضع می گردد)
  • سود بازرگانی که توسط دولت تعیین می گردد.

مفهوم قوانین حقوق ورودی گمرک

تعرفه یعنی این‌که از مالیات و عوارضی كه دولت‌ها به دلایل حمایتی، مالی یا هر کدام از آن ها، از كالا ها دریافت می‌كنند. اصطلاحا این دریافتی به “حقوق گمركی” ( Customs Duties ) معروف می باشد. تعرفه گمركی گاهی اوقات بر اساس ارزش كالا دریافت می گردد كه در این صورت، آن را تعرفه ارزشی می‌گویند و به روش‌های مختلف محاسبه و دریافت می‌گردد. پس اطلاع از قوانین حقوق ورودی گمرک بسیار مهم است.

می توانیم فرمول کوتاه زیر را برای محاسبه حقوق ورودی در نظر بگیریم :

حقوق ورودی = ۴ درصد حقوق گمرکی + سود بازرگانی + سایر عوارض ( به جز مالیات )

مالیات

مالیات‌ها و عوارض دیگر مثل جمله ۹ درصد از مالیات ارزش افزوده ، ۴ درصد از كالاهای فرهنگی ، یک درصد از مجموع حقوق گمركی و سود بازرگانی ( حقوق ورودی ) به عنوان عوارض هلال احمر نیز از واردات انواع كالاها و به تناسب نوع و حجم كالا دریافت می‌گردد. برای اطلاع بیشتر از قوانین حقوق ورودی گمرک می توانید با کارشناسان ما از شرکت ستاره تجارت آسان در ارتباط باشید.

تجارت بازرگانی

روش های محاسبه حقوق ورودی

در تعیین و اخذ حقوق ورودی از سه روش استفاده می شود :

  • ارزشی(AD VALOREM): حقوق ورودی کالا تابعی مستقیم از ارزش کالا می باشد. به این شکل که نرخ تعرفه در ارزش گمرکی کالا ضرب می گردد و حقوق گمرکی قابل وصول در می آید.
  • ویژه،خاص،معین (Specific duty): حقوق ورودی تابعی از کمیت و مقدار کالا می باشد.
  • مرکب یا ترکیبی (MIXED DUTY): از هر 2 روش فوق استفاده می شود وهر کدام که بیشتر بود برای دریافت حقوق ورودی از آن استفاده می گردد.

ارتباط با ما

جهت اطلاع از قوانین حقوق ورودی گمرک، همین حالا کلیک کنید.

منبع

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X