بررسی شرایط معافیت های گمرکی

مجوزها و معافیت گمرکی

بررسی شرایط معافیت های گمرکی

امروز می‌خواهیم با مجوزها و معافیت گمرکی آشنا شویم و به بررسی مواردی بپردازیم که از وظایف گمرکی و مالیات، معاف می‌باشند. زیرا کالاهایی که قرار است به کشور وارد شوند، شامل قوانین گمرکی و همچنین مالیات خواهند بود. از طرفی برای حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، به کالاهایی که تجاری نباشند معافیت گمرکی تعلق می‌گیرد. تجاری بودن کالا به این معنا می‌باشد که کالای مورد نظر در حد انبوه تولید شود و در محصولات تولیدی و روتین شرکت استفاده گردد. شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند برای پرداخت حقوق گمرکی جهت کالاهای وارد شده از خارج کشور معافیت دریافت کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی معافیت های گمرکی بپردازیم.

کالاهای دارای معافیت گمرکی

کالاهایی که در حوزه تخصصی برای شرکت و یا موسسات به میزان کم و جهت مهندسی معکوس وارد شوند دارای معافیت های گمرکی هستند. همینطور واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای فعالیت‌هایی که در جهت تحقیق و توسعه انجام می‌‌شوند و برای ساخت نمونه اولیه و خدمات دانش بنیان می‌باشند نیز از معافیت گمرک برخوردار خواهند بود.

علاوه بر آن واردات تجهیزات آزمایشگاهی که قرار است برای بخش تحقیق و توسعه شرکت انجام شود و واردات ماشین آلات خط تولید به منظور افزایش تولید کالاهای دانش بنیان در صورتی که در موارد غیرتجاری استفاده گردند و این لوازم در داخل کشور تولید نشود نیز دارای معافیت های گمرکی هستند.

پرداخت حق ورودی برای اشیا عتیقه و اشیا باستانی که مربوط به میراث فرهنگی می‌باشد، از معافیت گمرکی برخوردار است. چنانچه لوازم اهدایی به جمعیت هلال احمر کشور صورت گیرد، شامل معافیت گمرکی می‌شود.

معافیت های گمرکی

معافیت و تخفیف تعرفه‌ای

براساس یک سری از اصول، شرایط معافیت های گمرکی از مالیات بوجود می‌آید. اگر شما تاجر هستید برای واردات کالا به مجوز نیازی ندارید مگر برای برخی از اقلام که دولت برای واردات آنها مجوز را اجباری کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شرکت ستاره تجارت آسان تماس بگیرید.

برای انجام کلیه امور نیاز به شماره‌ی وارد کننده خواهید داشت و با آن به عنوان دریافت کننده نهایی کالا شناخته می‌شوید. همچنین برای انجام امور گمرکی و ترخیص کالا نیاز به یکسری مجوزها می‌باشد که این کار توسط مجموعه ما انجام می‌شود. شرکت ستاره تجارت آسان تمامی امور گمرکی را در اختیار متخصصان مجموعه گذاشته و کارهای شما را به راحت‌ترین شیوه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیش می‌برد.

مجوز استاندارد کالا از مهم‌ترین و رایج‌ترین مجوزها در امر ترخیص کالا می‌باشد. برای تشخیص محتوا کالا، گمرک با آزمایشگاه‌های مورد نظر سازمان استاندارد مکاتبه می‌نماید. لازم به ذکر است که برای واردات کالاهای مواد غذایی و بهداشتی به مجوز وزارت بهداشت نیاز است.

ارائه درخواست معافیت گمرکی

هر فردی می‌تواند به تنهایی و بدون تخصص به ارائه درخواست برای معافیت های گمرکی اقدام نماید. اما برای بهتر انجام شدن این کار بهتر است با یک فرد متخصص مشورت کرده و یا این امر را به یک تیم معتبر بسپارید. ارائه مجوزها و معافیت گمرکی یکی از خدمات ارائه شده توسط مجموعه ما می‌باشد. بنابراین برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و یا هزینه، بهتر است تا نسبت به سپردن این مورد به افراد باتجربه و منظم اقدام نمایید.

یک نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X